شهرری | نشست مشترک بهزیستی، سپاه و بنیاد شهید

درراستای هم اندیشی و بررسی چالش ها، آسیب های اجتماعی و موضوعات مشترک فی ما بین بهزیستی، سپاه و بنیاد شهید شهرستان ری نشست مشترکی برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داود خادم  مدیر بهزیستی شهرستان ری  در راستای هم اندیشی وبررسی چالشها، آسیب های اجتماعی و موضوعات مشترک فی مابین با سرهنگ روح الله قنبری فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری و حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید این شهرستان  دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدار داود خادم مدیر بهزیستی شهرستان ری پیشگیری از آسیب های اجتماعی  و فقر زدایی را امری مهم دانست و گفت:سازمان بهزیستی از جمله دستگاه های دولتی است که دربررسی و کاهش آسیب های اجتماعی با تنوع فعالیت ها  نیاز به همکاری و تعامل سایرنهادها به ویژه سپاه و بنیاد شهید که دارای توان و پتانسیل بالایی هستند را دارد.

وی ضمن تشکر از همکاری سپاه و بنیاد شهید با اداره  بهزیستی  در راستای کاهش آسیب های اجتماعی  با اشاره به دخیل بودن بسیاری از دستگاه‌های اجرایی شهرستان در بحث آسیب‌های اجتماعی، بیان داشت: باید سهم هر دستگاه اجرایی عضو کارگروه اجتماعی فرهنگی مشخص شود و از موازی کاری ها در بحث آسیبهای اجتماعی جلوگیری شود.

سرهنگ قنبری فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی با اعلام آمادگی جهت همکاری و پشتیبانی از فعالیت های اجتماعی بهزیستی خاطر نشان کرد: سپاه  آمادگی کامل جهت هدفمند کردن فعالیت ها در کاهش آسیب های اجتماعی و برگزاری کارگاه‌ها و دوره های مهارت آموزی و پیشگیری را دارد.

 حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید نیز نقش سازمان بهزیستی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی را بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: حمایت از اقشار محروم و تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی رسالت مهم سازمان بهزیستی می باشد که بنیاد شهید نیز در کنار بهزیستی، همراه و همگام بوده و با حمایت از این نهاد به عنوان یک تکلیف الهی همواره حامی قشر مظلوم و شریف جامعه هدف بهزیستی خواهد بود.
 

 در ادامه این جلسه بر همکاری مشترک و بیشتر سه نهاد انقلابی بهزیستی، سپاه و بنیاد شهید برای محرومیت زدایی تاکید شد و با بحث و بررسی پیرامون چگونگی همکاری و تعامل بیشتر در حوزه های مشترک و مورد نیاز، از جمله؛ ساخت مسکن مددجویان بهزیستی، کمک به درمان مددجویان، اجرای طرحهای آگاهسازی و پیشگیرانه در حوزه مسائل و آسیبهای اجتماعی و معلولیتها، استفاده از توان گروههای جهادی سپاه و بنیاد شهید برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف بهزیستی، اجرای طرحهای پیشگیرانه بهزیستی با استفاده از نیروهای بسیجی عضو پایگاههای مقاومت بسیج، برگزاری دوره های آموزشی – توجیهی ویژه بسیجیان آماده همکاری با بهزیستی و… مقرر شد تا مطالعات بیشتر درخصوص چگونگی عملیاتی نمودن موضوعات مورد نظر  انجام شود.

کد خبر 109932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد