مشارکت در انتخابات وحدت ملی را به نمایش می‌گذارد

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه مرکز توانبخشی و آموزشی روزانه در شهرستان تربت‌جام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، گفت: آیت الله رئیسی در طول سال‌های خدمت بی منت برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کرد، لذا امروز بیش از آنکه عزادار شهید رئیسی باشیم نگران و افسوس می‌خوریم که یک الگوی کم نظیر خدمتگزاری و یک خادم صدیق در تراز انقلاب اسلامی را از دست داده‌ایم. حضور در انتخابات امروز یک وظیفه شرعی و اجتماعی است که برعهده ما گذاشته شده است.

دکتر مسعود فیروزی با بیان اینکه درحال حاضر 4 مرکز در شهرستان تربت‌جام به ارائه خدمت تخصصی به افراد دارای معلولیت می‌پردازند، گفت: مرکز نگهداری معلولین ذهنی زیر 14 سال وحدت تربت‌جام، خانه سالمندان محبان علی(ع)، مرکز شبانه‌روزی توانبخشی و مراقبتی معلولین جسمی حرکتی مهر رضوی ویژه دختران بالای 14 سال و مرکز آموزشی توانبخشی ویژه معلولین ذهنی آریا مراکزی هستند که به افراد دارای معلولیت ارائه خدمت می‌نمایند و بسیار خرسندیم که امروز مرکز آموزشی توانبخشی روزانه ویژه افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی زیر 14 سال نیز به مجموعه مراکز توانبخشی این شهرستان اضافه گردیده و از این طریق ارائه خدمت گسترده و تخصصی برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی تربت‌جام تکمیل گردیده است.

وی درخصوص برخی از اهداف تاسیس این مرکز، گفت: بهینه کردن عملکرد فرد آسیب‌دیده یا بیمار و کاهش دادن ناتوانی فردی، رفع نیازهای بلع و تغذیه، کمک به امور خود مراقبتی، بهبود تحرک، غلبه بر اختلالات تعادل و هماهنگی، بازیابی حرکت ، قدرت و استقامت، آموزش به خانواده برای پیگیری روند درمان در خانه، مستقل کردن فرد در زمینه ADL، کاهش دادن بار روانی خانواده و بهبود کیفیت زندگی اجتماعی و... برخی از خدماتی است که توسط این مرکز ارائه خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی درخصوص شیوه عملکرد این مرکز، گفت: ارائه مشاوره سلامت روان و مشاوره تغذیه، ارائه خدمات کاردرمانی برای کمک به فرد در انجام فعالیت‌های روزانه، فیزیوتراپی برای کمک به قدرت، تحرک و تناسب اندام، تفریح درمانی برای بهبود رفاه عاطفی از طریق هنر، قصه خوانی و فعالیت‌های ورزشی، گفتار درمانی برای کمک به صحبت کردن، خواندن ، نوشتن و بلعیدن و... از راهکارهایی است که برای توانمندسازی و بهبود کیفیت زندگی توانخواهان دارای معلولیت جسمی حرکتی زیر 14 سال در این مرکز انجام می‌گیرد.
مشارکت در انتخابات وحدت ملی را به نمایش می‌گذارد

 

کد خبر 109920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد