بازدید مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از مراکز مثبت زندگی شهرستان تربت‌جام

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، مدیرکل به همراه دبیر شورای معاونین در سفر یکروزه به شهرستان تربت‌جام از مراکز مثبت زندگی این شهرستان بازدید کردند.

رئیس بهزیستی شهرستان تربت جام در این خصوص، گفت: در پهنه شهرستان تربت‌جام با توجه به پراکندگی جمعیت جامعه هدف و با در نظر گرفتن میزان دسترس‌پذیری خدمات برای مددجویان 6  مرکز مثبت زندگی مشغول به فعالیت می‌باشند.

علی بایگی درخصوص اهم فعالیت‌های انجام گرفته توسط مراکز مثبت زندگی این شهرستان در سال گذشته، گفت: 14هزار و 435 کودک 3 تا6 سال مورد غربال بینایی قرار گرفتند که منجر به شناسایی 18 کودک مبتلا به آمبلیوپ گردید. در برنامه غربالگری شنوایی کودکان 3 تا6 سال نیز 6هزار و528 کودک مورد غربال قرار گرفته و 80 نفر به سطح دو ارجاع شده و تحت درمان قرار گرفتند. 3هزار و 461 نوزاد نیز مورد غربال شنوایی قرار گرفته و  747 مورد مشکوک به مرحله غربال مجدد ارجاع داده شدند و در نهایت 55 نوزاد مبتلا به انواع کم شنوایی شناسایی گردید.

وی افزود: اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال به تعداد 683 نفر که 47 نفر به مرکز مشاوره ارجاع داده شدند. آموزش 415 نفر از افراد واجد شرایط در آموزش‌های پیش از ازدواج، زندگی خانواده و بلوغ و نوجوانی، آموزش 200 نفر از افراد جامعه هدف سازمان در طرح‌های مشارکت اجتماعی زنان و دختران، آگاهسازی دختران و زنان،طرح همیار مادر و کودک، آموزش 360 نفر از جامعه هدف به‌ویژه زنان سرپرست خانوار و دانش آموزان در طرح‌های آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها و سالمندی و... بخشی از فعالیت‌هایی است که با عملکردی بسیار مطلوب توسط مراکز مثبت زندگی این شهرستان در سال گذشته انجام گرفته است.

کد خبر 109919

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد