تخصیص ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان تحت پوشش بهزیستی تربت‌جام

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، مدیرکل بهزیستی در سفر یکروزه به شهرستان تربت‌جام با فرماندار، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی و معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری این شهرستان دیدار کرد و از زحمات و توجه ویژه فرمانداری این شهرستان به جامعه هدف بهزیستی خصوصا تامین وسایل گرمایشی و به‌کارگیری تمهیدات لازم در راستای حمایت از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در زمستان سال گذشته قدردانی کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این جلسه، گفت: توانمند سازی جامعه هدف و ایجاد خودباوری در آنان یکی از اولویت‌های بهزیستی است و مهم‌ترین ابزار برای رسیدن به این هدف ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان است.

دکتر مسعود فیروزی، افزود: در سال گذشته برای 230  نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان تربت‌جام اشتغال ایجاد گردیده و در این راستا مبلغی بالغ بر 30 میلیارد تومان برای افراد دارای معلولیت، بهبود یافتگان اعتیاد، زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های نیازمند دارای فرزند چندقلو و... جامعه پرداخت گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر 6 هزار و 97 فرد دارای معلولیت تحت پوشش حوزه توانبخشی و یک هزار و 244 نفر تحت پوشش حوزه اجتماعی بهزیستی شهرستان تربت‌جام می‌باشند و از خدمات مستمر و غیرمستمر بهره‌مند می‌گردند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در خصوص مستمری‌هایی که به‌صورت ماهیانه برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان تربت‌جام واریز می‌گردد، گفت: با تدابیر به‌کار گرفته شده در دولت سیزدهم درحال حاضر هیچ فرد واجد شرایطی پشت نوبت دریافت مستمری قرار ندارد. پرداخت2میلیارد و 940 میلیون تومان مستمری برای افراد دارای معلولیت، یک میلیارد و 376 میلیون تومان کمک هزینه حق پرستاری خانواده محور، 166 میلیون تومان کمک هزینه حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی، 332 میلیون تومان مستمری ماهیانه برای افراد تحت پوشش حوزه اجتماعی، 112 میلیون تومان کمک هزینه امداد کودکان، 500 میلیون تومان برای خانواده‌های نیازمند دارای فرزند چندقلو، 506 میلیون تومان برای زنان سرپرست خانوار و... بخشی از مبالغی است که در قالب مستمری ماهیانه توسط بهزیستی شهرستان تربت‌جام برای مددجویان تحت پوشش پرداخت می‌گردد.

کد خبر 109916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد