بیایید به تعهدات خود عمل کنیم: به کار کودکان پایان دهیم

روز جهانی مبارزه با کار کودکان World Day Against Child Labor هر سال دوازدهم ژوئن (۲۳ خرداد ۱۴۰۳) گرامی داشته می‌شود و شعار تعیین‌شده برای آن در سال ۲۰۲۴ «بیایید به تعهدات خود عمل کنیم: به کار کودکان پایان دهیم» است.

روز جهانی کار کودکان هر سال دوازدهم ژوئن مصادف با بیست‌وسوم خرداد ۱۴۰۳ گرامی داشته می‌شود. این روز از سال ۲۰۰۲ معرفی شد که سازمان بین‌المللی کار (ILO) آن را برای شکل‌گیری تلاشی جهانی در راستای افزایش آگاهی در مورد کار کودکان و لزوم کوشش برای جلوگیری از آن تعیین کرد.

شعار روز جهانی کار کودکان ۲۰۲۴ «بیایید به تعهدات خود عمل کنیم: به کار کودکان پایان دهیم» تعیین شده است. سازمان بین‌المللی کار متعهد به ارتقای شرایط کار ایمن و سالم برای همه کودکان به‌ویژه آن‌هایی است که با خطر کار کودکان مواجه هستند و با دولت‌ها، کارفرمایان، جامعه مدنی و سایرین برای توسعه و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌هایی همکاری می‌کند که از گذار به کار ایمن و سالم برای کودکان حمایت می‌کنند.

امروزه ۱۶۰ میلیون کودک کار در سراسر جهان وجود دارد که این تعداد تنها طی چهار سال گذشته، ۸.۴ میلیون نفر افزایش داشته است. بیشترین درصد کودکان درگیر کار (۷۰ درصد) در بخش کشاورزی مشغول کار هستند. طبق آمار سازمان ملل متحد، بزرگترین عامل کار کودکان فقر و بیکاری است.

کد خبر 109891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد