اجرای طرح ملی پیشگیری از اعتیاد در محیط کار

رئیس اداره بهزیستی کیش، گفت: برنامه ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها ویژه جامعه کار و تولید همزمان با سراسر کشور در کیش اجرا می‌شود.

به گزارش بهزیستی کیش، «محمدرضا حیدرهایی» با اشاره به اجرای این طرح تا سال ۱۴۰۵، گفت: کارمندان و نیروهای اصناف و ادارات سراسر کشور در این طرح غربالگری می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی کیش، افزود: آموزش آشنایی با انواع مواد مخدر، اصلاح باورهای غلط و آموزش‌های پیشگیری و درمان 3 رکن اصلی در اجرای طرح هستند.

حیدرهایی با تاکید بر لزوم ایجاد مراکز ترک اعتیاد، خواستار موافقت و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش برای دایر کردن این مرکز در کیش شد.

رئیس اداره بهزیستی کیش، گفت: بسیاری از معتادان با توجه به شاغل بودن نیازمند حضور همزمان در محل کار و خانواده هستند و نبود مراکز ترک اعتیاد در جزیره، از عوامل دافعه برای ترک معتادان است.

حیدرهایی تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای پایش وضع مراکز اداری و اصناف و بازاریان را مهم ارزیابی کرد و خواستار حمایت‌های مالی ارگان‌های مختلف به ویژه سازمان منطقه آزاد کیش شد.

اسناوندی، مدیر کار و خدمات اشتغال کیش نیز در این جلسه با اشاره به بیش از ۴۲ هزار بیمه شده کارگری در کیش، پایش فضای کار، همکاری مستمر پیمانکاران، جمع آوری پایگاه اطلاعات و داده در خصوص جامعه کارگری کیش، تقویت سخت افزاری و نیروی انسانی گروه‌های بازرسی و توجه به موضوع ورزش را از اصول اجرای موفقیت آمیز برنامه ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها ویژه جامعه کار و تولید در کیش عنوان کرد.

نمایندگان ادارات و ارگان‌های کیش نیز با تشریح ظرفیت‌های خود و ارائه پیشنهاد، بر ضرورت مشارکت جدی در اجرای این طرح تاکید کردند.

کد خبر 109889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد