در رسانه| ممانعت از بروز آسیب‌های اجتماعی با اعتماد به اورژانس اجتماعی

ایسنا/زنجان رئیس اداره بهزیستی شهرستان طارم گفت: اورژانس اجتماعی به صورت تخصصی و محرمانه به بحث آسیب‌های اجتماعی ورود می‌کند و اعتماد به اورژانس اجتماعی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است.

مهرداد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره فعالیت اورژانس اجتماعی در شهرستان طارم، اظهار کرد: اورژانس اجتماعی شهرستان طارم از سال ۱۳۹۶ برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف خود، شروع به کار کرده است. اورژانس اجتماعی در جهت کمک رسانی به موقع، سریع، تخصصی و رایگان به افراد آسیب دیده، در معرض آسیب اجتماعی و کنترل آسیب‌های اجتماعی در شهرستان طارم فعالیت می‌کند.

وی افزود: تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، ۲۴ ساعته فعال بوده و آماده پاسخگویی به تماس‌های شهروندان است. خط ۱۲۳ با کمک‌رسانی سریع، به موقع و تخصصی می‌تواند در مواردی همچون، بحران‌های ناشی از آسیب‌های اجتماعی در بین زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی و آسیب دیده اجتماعی، کودکان‌کار، آزاردیده و خیابانی، همسران آزار دیده، سالمندان و معلولان آسیب‌دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند، اختلافات حاد خانوادگی، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل و سایر شرایط بحرانی مداخله کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه با شناخت و اعتماد به اورژانس اجتماعی می‌توان از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد، تصریح کرد: متاسفانه اورژانس اجتماعی به خوبی در شهرستان طارم شناخته نشده و مردم با فعالیت‌های آن آشنا نیستند و در برخی موارد مردم حالت تدافعی نسبت به این موضوع داشته و با اورژانس اجتماعی ارتباط نمی‌گیرند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان طارم با بیان اینکه در تلاش هستیم تا مردم بیشتر اورژانس اجتماعی را بشناسند و بدانند که در اورژانس در لحظه اقدام و مداخله می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مراجعه‌کنندگان به اورژانس اجتماعی از محرمانه ماندن نام و مشکل‌شان اطمینان داشته و بدون نگرانی از شناخته شدن می‌توانند به اورژانس اجتماعی مراجعه کنند.

کد خبر 109730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد