رسانه| پرداخت ۱.۲ میلیارد ریال یارانه مشاوره در استان بوشهر

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر از پرداخت یارانه مشاوره در ترویج ازدواج سالم و آسان جوانان خبر داد و گفت: در این راستا در ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی یک میلیارد و ۲۲۷ میلیون ریال به ۶۵۰ نفر در استان بوشهر یارانه مشاوره پرداخت شده است.

مهرناز اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه از ۱۹ تا ۲۵ خرداد ماه به‌عنوان هفته ازدواج نام‌گذاری شده است اظهار داشت: همزمان با پیوند آسمانی بزرگ مرد تاریخ حضرت علی(ع)  و اسوه زنان عالم حضرت فاطمه(س)، به‌عنوان «هفته ازدواج»  نامگذاری شده است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر اضافه کرد: به این مناسبت به منظور ترویج ازدواج سالم در جوانان، آماده‌سازی و ترویج ازدواج آگاهانه، آسان و پایدار، با هدف ارتقای توانمندی فردی جوانان در انتخاب همسر، تشکیل و تحکیم بنیان خانواده و در راستای سیاست‌های ابلاغی جوانی جمعیت، اداره‌کل بهزیستی استان بوشهر اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج به جوانان با اولویت جوانان و خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی کرده است.

وی ارائه خدمات تخصصی مشاوره و سلامت روان به‌صورت حضوری و غیرحضوری را از جمله این فعالیت‌ها دانست و بیان کرد: خدمات تخصصی مشاوره و سلامت روان به‌صورت رایگان، نیم بها و یا با پرداخت یارانه مشاوره با هدف فرهنگ‌سازی در راستای تقویت فرهنگ ازدواج آسان و تقبیح طلاق در هفته ازدواج در استان بوشهر ارائه می‌شود.

اسکندری،  تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی، آموزشی ویژه جوانان مجرد و خانواده‌های تحت پوشش در زمینه ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار را از اهداف مهم برنامه‌های هفته ازدواج دانست و ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان بوشهر در سال گذشته، کارگاه و دوره‌های آموزشی با حضور شش هزار و ۷۵۹ نفر برگزار کرده است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر آموزش در افزایش ازدواج آسان و پیشگیری آسیب‌ها در پیش از ازدواج ویژه جوانان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در سال قبل در راستای توسعه فرهنگ ازدواج آسان به ۳۹ هزار و ۸۹۵ نفر مشاوره و روان‌شناسی از طریق مراکز دولتی و خصوصی خدمات لازم ارائه شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا در ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی یک میلیارد و ۲۲۷ میلیون ریال به ۶۵۰ نفر از مراجعه‌کنندگان نیازمند یارانه مشاوره پرداخت شده است.

کد خبر 109703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد