در ر سانه| احداث خانه سالمندان شبیه هتل و سوییت در آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان این‌که ظرفیت مراکز نگهداری سالمندان استان خالی است، گفت: مراکز نگهداری سالمندان که بیشتر شبیه بیمارستان هستند کنار گذاشته می شوند و بر اساس آیین نامه‌ها، مراکزی شبیه به هتل و یا سوییت که سالمندان بتوانند هم‌چون منزل شخصی، وسایل زندگی خود را نگهداری کنند، در کانون توجه است.

به گزارش تانیش نیوز، فرگل صحاف در دومین نشست از سلسله نشست‌های رسم خدمت گفت: در این راستا خانه سوئیتی ویژه سالمندان در مراغه راه اندازی شده است.

وی  با اعلام اینکه تعداد ۵۱ مراکز شبانه روزی نگهداری در استان وجود دارد که ۹ مرکز به سالمندان اختصاص یافته است، افزود: از تعداد ۸۹ مرکز توانبخشی روزانه استان نیز تعداد ۹ مرکز در حال ارائه خدمات به سالمندان هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی  با اشاره به این که ۱۴۲ هزار و ۷۷۸ خانوار در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که شامل ۵.۷۸ درصد سهم کشور است گفت: تعداد مستمری بگیران استان ۹۹‌ هزار و ۳۹۸ نفر است که در سال گذشته بر اساس مصوبه هئیت وزیران مستمری مددجویان به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه یارانه واریزی به مراکز غیردولتی در طی سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته است، افزود: ۱۳۰۸ دانشجو و ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانش آموز استان تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه تعداد پشت نوبت نزدیک به صفر است، گفت: تعداد ۱۶۵ مرکز مثبت زندگی و ۶۵۶ مرکز روزانه و شبانه با ۳۶ هزار و ۴۷۴ خدمت گیرنده در استان فعال است.

وی ادامه داد: ۸۸ هزار و ۷۴۶ معلول در استان تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند.

صحاف با بیان اینکه تعداد ۴۱۱۵ اشتغال از طریق بهزیستی در استان ایجاد شده است، گفت: ۲۶ هزار و ۲۲۹ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی افزود: ۶۷ مرکز درمان و بازتوانی معتادین با ۲۶ هزار و ۲۶۰ خدمت گیرنده در استان مشغول ارائه خدمت است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از سازش ۲۱ درصدی زوجین متقاضی طلاق توافقی ارجاع داده‌شده از دادگستری برای مشاوره توسط بهزیستی در استان خبر داد.

وی به ارائه مشاوره‌های حضوری و تلفنی در بحران‌های فردی و خانوادگی از سوی بهزیستی اشاره کرد و گفت: سال گذشته تعداد ۳۹ هزار ۴۷۰ مورد مشاوره حضوری در ۱۷۶ مرکز دولتی و غیردولتی ارائه شد و ۸۰ هزار و ۱۶۳ مورد مشاوره توسط ۱۸ مشاور به صورت تلفنی و رایگان از طریق تماس با خط ۱۴۸۰ انجام گرفته است.

صحاف گفت: سال گذشته ۸۰۴۶ مورد تماس با خط اورژانس اجتماعی استان (۱۲۳) برقرار شد که تعداد ۴۵۵۶ تماس مرتبط تلفنی برای مداخله در بحران‌های فردی و خانوادگی و در راستای ایجاد سلامتی در خانواده (کودک‌آزاری، سالمندآزاری، افکار خودکشی و همسرآزاری و اختلافات خانوادگی) داشتیم.

وی در ارتباط با جمع آوری متکدیان هم گفت: جمع آوری متکدیان بر عهده شهرداری و ساماندهی آن بر عهده بهزیستی است.

وی با اشاره به روند فرزند خواندگی کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی هم گفت: سال گذشته ۴۳ فرزند به خانواده های متقاضی واگذار شده است.

صحاف افزود: اکثر خانواده های متقاضی فرزند خواندگی خواهان نوزاد دختر می باشند.

کد خبر 109491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد