در رسانه| ۸۸ هزار و ۷۴۶ معلول تحت پوشش بهزیستی در استان

صحاف در سلسه نشست رسم خدمت در دولت سیزدهم در جمع خبرنگاران افزود:سازمان بهزیستی در سال ۵۹ از ۱۶ نهاد تشکیل شده است این سازمان با بیش از ۵۹ فعالیت کلی از یک سازمان حمایتی صِرف تخصصی با نگاه علمی و مردمی و با محوریت شفاف سازی و توانمندسازی با ماموریت های گسترده از جمله ارائه خدمات توان بخشی  و حمایت طلبی و مشارکت اجتماعی و برنامه پیشگیرانه و به طور کلی به عنوان متولی سلامت اجتماعی در برنامه کاری خود دارد.

به گزارش صدای آناک، وی گفت:تعداد پرسنل ۴ درصد از سهم کل کشور و تعداد خانوارهای افراد تحت پوشش ۱۴۲ هزارو ۷۷۸ نفر که شامل ۵٫۷۸ درصد از سهم کشور می باشد.

صحاف ادامه داد: تعداد مستمربگیران از کل افراد تحت پوشش ۹۹ هزار و ۳۹۷ نفر که شامل ۷٫۱ درصد و تعداد کل معلولان تحت پوشش ۸۸هزار و ۷۴۶ نفر که شامل ۵٫۹ درصد و دانشجویان تحت پوشش ۶٫۷صدم درصد تحت پوشش دانشجویی کشور و دانش آموزان ۵ درصد از سهم کشور می باشد.

وی با بیان اینکه تعداد پشت نوبت نزدیک به صفر است، گفت: تعداد ۱۶۵ مرکز مثبت زندگی و ۶۵۶ مرکز روزانه و شبانه با ۳۶ هزار و ۴۷۴ خدمت گیرنده در استان فعال است.

صحاف اشاره کرد: تعداد سالمندان تحت پوشش ۶۱ هزار و ۶۶۹ نفر که شامل ۶٫۱۳ درصد سالمندان هستند که در کل کشور تحت پوشش بهزیستی استان آذربایجان شرقی را داریم.

وی افزود: ۶۷ مرکز درمان و بازتوانی معتادین با ۲۶ هزار و ۲۶۰ خدمت گیرنده در استان مشغول ارائه خدمت است

مدیر کل بهزیستی در ادامه افزود: بهزیستی با هدف شکل گیری خانواده سالم و به تبع آن جامعه سالم آموزش های مرتبط با تقویت و تحکیم بنیان خانواده، فرزندآوری و تربیت فرزند، آموزش مهارت های زندگی، شناسایی آسیب های اجتماعی مرتبط و پیشگیری و مداخلات را انجام می دهد.

وی گفت: ما ۲۴۲ میلیاردتومان کمک های نقدی و غیرنقدی و خدماتی با افزایش ۱۲ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ داشتیم ۶۷ مرکز درمان و بازتوانی معتادین با ۲۶ هزار و ۲۶۰ خدمت گیرنده در استان مشغول ارائه خدمت است.

کد خبر 109488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد