در رسانه| تعداد ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانش آموز آذربایجان‌شرقی تحت پوشش بهزیستی هستند

تبریز (پانا) - مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از تحت پوشش قرار دادن۱۴۲ هزار و ۷۷۸ خانوار تحت حمایت در استان خبر داد و گفت: ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانش آموز استان تحت پوشش اداره بهزیستی استان هستند.

فرگل صحاف در دومین نشست از سلسله نشست‌های رسم خدمت با اصحاب رسانه گفت: ۱۴۲ هزار و ۷۷۸ خانوار در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که این تعداد شامل ۵.۷۸ درصد سهم کشور است.

مدیرکل بهزیستی استان اذعان کرد: تعداد مستمری بگیران استان ۹۹‌ هزار و ۳۹۸ نفر می‌باشد که در سال گذشته بر اساس مصوبه هئیت وزیران، مستمری مددجویان به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: ۸۸ هزار و ۷۴۶ معلول در استان تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند.

صحاف در ادامه با بیان اینکه یارانه واریزی به مراکز غیردولتی در طی سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته است، گفت: ۱۳۰۸ دانشجو و ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانش آموز استان تحت پوشش اداره بهزیستی استان هستند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه تعداد پشت نوبت نزدیک به صفر است، افزود: تعداد ۱۶۵ مرکز مثبت زندگی و ۶۵۶ مرکز روزانه و شبانه با ۳۶ هزار و ۴۷۴ خدمت گیرنده در استان فعال است.

صحاف با بیان اینکه تعداد ۴۱۱۵ اشتغال از طریق بهزیستی استان برای افراد تحت پوشش این اداره صورت گرفته، گفت: ۲۶ هزار و ۲۲۹ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی در ادامه بیان کرد: ۶۷ مرکز درمان و بازتوانی معتادین با ۲۶ هزار و ۲۶۰ خدمت گیرنده در استان مشغول ارائه خدمت برای این افراد می‌باشد.

صحافی در ادامه با اشاره به ارائه مشاوره‌های حضوری و تلفنی در بحران‌های فردی و خانوادگی از سوی بهزیستی گفت : سال گذشته تعداد ۳۹ هزار ۴۷۰ مورد مشاوره حضوری در ۱۷۶ مرکز دولتی و غیردولتی ارائه شد که ۸۰ هزار و ۱۶۳ مورد مشاوره توسط ۱۸ مشاور به صورت تلفنی و رایگان از طریق تماس با خط ۱۴۸۰ انجام گرفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سال گذشته ۸۰۴۶ مورد تماس با خط اورژانس اجتماعی استان (۱۲۳) برقرار شد که تعداد ۴۵۵۶ تماس مرتبط تلفنی برای مداخله در بحران‌های فردی و خانوادگی و در راستای ایجاد سلامتی در خانواده همچون کودک‌آزاری، سالمندآزاری، افکار خودکشی و همسرآزاری و اختلافات خانوادگی است.

کد خبر 109486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد