۹۱ نفر از افراد دارای معلولیت جذب دستگاه‌های اجرایی استان قزوین می‌شوند

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی معلولان، گفت: پس از اعلام نتایج این آزمون، ۹۱ نفر از افراد دارای معلولیت، جذب دستگاه‌های دولتی استان خواهند شد.

فرهاد اکبرشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قزوین با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی معلولان در قزوین همزمان با سراسر کشور بیان کرد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی صورت گرفته این آزمون به صورت سراسری امروز در سطح کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: با توجه به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب بیستم اسفند ماه سال ۱۳۹۶، تا کنون براساس ماده ۱۵ همین قانون ۳ درصد از افراد معلول در دستگاه‌های مختلف استخدام می‌شدند.
معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه در دولت مردمی شهید رئیس جمهور آیت الله رئیسی، برای اولین بار مصوبه‌ای که در این زمینه داشتیم به صورت متمرکز در سراسر کشور ویژه جامعه معلولان برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای شرکت در این آزمون در سطح استان قزوین ۲۴۳ نفر متقاضی داشتیم که از این تعداد ۱۱۹ نفر خانم و ۱۲۴ نفر آقا هستند و پس از اعلام نتایج ۹۱ نفر از افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های دولتی استان جذب خواهند شد.
اکبرشاهی خاطرنشان کرد: آزمون به صورت یک حوزه در سطح استان، در سالن ورزشی دانشگاه پیام نور مینودر قزوین برگزار می‌شود و ۳۰ نفر از همکاران به عنوان منشی در محل آزمون حضور دارند.
وی عنوان کرد: برای افراد مددجو و جامعه هدف بهزیستی استان قزوین بحث اسکان هم در نظر گرفته شده تا چنانچه در روستاها یا شهرهای دیگر سکونت دارند، برای شرکت در آزمون مشکلی در زمینه اسکان نداشته باشند ضمن اینکه تمهیداتی در زمینه رفع مشکل تردد و ایاب و ذهاب این افراد اندیشیده شده است. 
این مسوول اذعان کرد: زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی معلولان متعاقبا اعلام خواهد شد زیرا آزمون از طریق جهاد دانشگاهی برگزار می شود.
گفتنی است با برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولان، در سطح کشور بیش از ۴ هزار نفر در ۴۶ دستگاه اجرایی مشغول به کار خواهند شد.

کد خبر 109377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد