در رسانه | ۱۸ میلیارد ریال کمک هزینه درمان به معلولان قزوینی پرداخت شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۸ میلیارد ریال کمک هزینه درمان برای جبران هزینه های درمانی مددجویان این استان در سال گذشته پرداخت شده است

علی دهباشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: از این مبلغ ۷۰ درصد سهم معاونت توانبخشی و ۵۰ درصد هم سهم معاونت اجتماعی بود که با تخصیص اعتبار به افراد واجد شرایط پرداخت شد.

وی کمک هزینه کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا در سال ۱۴۰۲ را تعداد پنج نفر اعلام کرد و افزود: علاوه بر این پنج کودک به ۴۰ مددجو نیز جهت کمک هزینه قطعات کاشت جمعا اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

دهباشی همچنین کمک هزینه توانبخشی و درمان معلولان دارای اختلالات دهانی، بلع و تغذیه را مبلغ ۹۲۵ میلیون ریال اعلام کرد که پارسال به این استان اختصاص یافت که برای هزینه های دهان و دندان ۶۷ نفردارای معلولیت هزینه شد.

وی سرانه حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی ۲۱ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: این مبلغ به تعداد ۵۴۲ مددجو در استان به افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی ماهیانه به صورت متمرکز و کشوری پرداخت می شود.

به گفته دهباشی حق پرستاری معلولان شدید و خیلی شدید بسترگرا نیز با سرانه ۲۱ میلیون ریال به تعداد ۲ هزار و ۵۳۳ معلول در استان به صورت متمرکز و کشوری پرداخت می شود.

وی کمک هزینه لوازم بهداشتی را نیز با سرانه ماهی ۶ میلیون ریال برای تعداد سه هزار و ۲۷۹ نفر به صورت متمرکز از سوی بهزیستی کشور به افراد واجد شرایط بستر گرا و معلولان نخاعی که از لوازم بهداشتی استفاده می نمایند، برشمرد.

مدیرکل بهزیستی استان اعلام کرد: برای اعزام تعداد ۸۳ مترجم ناشنوا به کانون ناشنوایان، بهزیستی استان مبلغ ۳۹۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال پرداخت نموده است.

به گفته وی یک دوره آموزشی مقدماتی با حضور ۱۰ زن و یک دوره آموزشی میانی با حضور ۱۴ زن و ۲ مرد جهت تربیت مترجم ناشنوا توسط کانون ناشنوایان، برگزار شد که هزینه آن به مبلغ ۱۵۸ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۱۹۰ریال توسط بهزیستی استان تامین شد. مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت : از ابتدای سالجاری ۲۲هزار و ۲۹۷ مددجو از این سازمان در حوزه توانبخشی از هر طیف معلولیت و با هر نوع میزان معلولیت مستمری دریافت می کنند.

وی یادآورشد: مستمری یک نفر ۹ میلیون و ۹۳۷ هزار ریال، مستمری ۲ نفر ۱۴ میلیون و ۱۹۶ هزار ریال، مستمری سه نفر ۱۹ میلیون و ۸۷۴ هزار ریال، مستمری چهار نفر ۲۵ میلیون و۵۲۸ هزار ریال، مستمری پنج نفر و بیشتر ۳۱ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۲۰۰ ریال است.

کد خبر 109290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد