رباط کریم | برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان

اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در اداره بهزیستی شهرستان رباط کریم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این جلسه با حضور عادل رحمانی رئیس دادگستری، محمد یوسف‌وند دادستان، بهادر مهکی رئیس بهزیستی، مینا صمدی نیا مسئول اورژانس اجتماعی، لغوی مدیر شبکه بهداشت و درمان و دیگر رؤسات ادارات شهرستان رباط کریم  تشکیل و با موضوع بررسی و ارائه راهکارهای پیشگیرانه در خصوص مهم ترین آسیب های اجتماعی و به ویژه خودکشی بررسی شد.
 
رحمانی به تبیین و تشریح پیشگیری از وقوع جرم آمار مقایسه ای از مهم ترین آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیادو…طی سال های ۱۴۰۱و۱۴۰۲ ارائه نموده و مواردی از جمله خلأ دستگاه های متولی در پیشگیری، فقر، اختلافات خانوادگی را مسبب این مهم برشمرد.

یوسف‌وند در ادامه بیان کرد: با بحرانی دانستن این موضوع، فضای مجازی را بسیار مؤثر دانسته و با تاکید بر پرهیز از موازی کاری، خواستار جذاب نمودن فضای پیش روی مخاطبین نوجوان گردید.

مهکی نیز بیان داشت: مواردی چون جمع آوری و ساماندهی  معتادان متجاهر، جمع آوری کودکان کار و پذیرش آن ها در اماکن نگهداری شبانه روزی و… پرداخته و آمادگی خود و نیروی های تحت امر را در راستای پیشگیری از وقوع جرم در سطح شهرستان اعلام نمود.

در ادامه جلسه صمدی نیا ضمن ارائه آمار پنج ساله خودکشی، به ارائه تعاریف و معیارهایی در این خصوص پرداخته و از اقدات اورژانس اجتماعی در ماه های اخیر از جمله آموزش دانش آموزان، استقرار تیم های اورژانس اجتماعی در سطح شهرستان به ویژه در نقاط آسیب پذیر نام برده و برنامه های آتی خود با محوریت آموزش والدین را ارائه کرد.

لغوی نیز ضمن قدردانی از زحمات ریاست شورا، با تاکید بر اهمیت پیشگیری، به ارائه آمار فوق محرمانه شبکه بهداشت در خصوص آمار خودکشی پرداخته و مسائلی چون مهاجرت و وضعیت اقتصادی را در بروز آسیب های اجتماعی بسیار مؤثر دانست.

کد خبر 109266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد