در رسانه| سازش ۲۱ درصدی زوجین متقاضی طلاق توافقی در آذربایجان‌ شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از سازش ۲۱ درصدی زوجین متقاضی طلاق توافقی ارجاع داده‌شده از دادگستری برای مشاوره توسط بهزیستی در استان خبر داد.

به گزارش تسنیم فرگل صحاف در کارگاه آموزشی احساس مثبت زندگی، نتایج ثمربخش را حاصل هم‌افزایی ارگان‌ها دانست و گفت: سازمان بهزیستی براساس ماموریت ذاتی و قانونی خود، در گستره بزرگی از فعالیت‌ها، در حال ارائه خدمات روانشناختی و اجتماعی با رویکردهای پیشگیرانه، توانمندسازانه، شناخت عوامل خطر و محافظ سلامت اجتماعی در تمام افراد جامعه بویژه گروه هدف بهزیستی است.

وی ادامه داد: خدمات مشاوره و مددکاری، خدمات بهداشتی و سلامت، خدمات آموزشی تحصیلی دانش‌آموزی و دانشجویی، خدمات حمایتی و مالی و خدمات نگهداری به معلولان، مددجویان و گروه‌های آسیب‌پذیر از قبیل زنان، کودکان، سالمندان نیازمند جامعه از طریق این سازمان ارائه می‌شود.

صحاف با بیان جایگاه خانواده در شکل‌گیری جامعه سالم مهم است، گفت: این اداره کل با هدف شکل‌گیری خانواده سالم و به تبع آن جامعه سالم، آموزش‌های مرتبط با تقویت و تحکیم بنیان خانواده، فرزندآوری و تربیت فرزند، آموزش مهارت‌های زندگی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی مرتبط و پیشگیری و مداخلات را انجام می‌دهد و در مجموع، هر فعالیتی که به نوعی سلامت روانی اجتماعی افراد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، متکی به فعالیت‌ها و مداخلات تخصصی از نوع روانشناختی است.

وی گفت: این یکی از افتخارات سازمان بهزیستی است که در نزدیکترین ارتباط خود با انسان‌ها از طریق متخصصانی دلسوز و متعهد و مورد وثوق بتواند به اهداف انسانی و مقدس سازمان دست یابد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۸۰۴۶ مورد تماس با خط اورژانس اجتماعی استان (۱۲۳)برقرار شد که تعداد ۴۵۵۶ تماس مرتبط تلفنی برای مداخله در بحران‌های فردی و خانوادگی و در راستای ایجاد سلامتی در خانواده (کودک‌آزاری، سالمندآزاری، افکار خودکشی و همسرآزاری و اختلافات خانوادگی) داشتیم.

مدیرکل بهزیستی استان به ارائه‌ مشاوره‌های حضوری و تلفنی در بحران‌های فردی و خانوادگی اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۳۹ هزار و ۴۷۰ مورد مشاوره حضوری در ۱۷۶ مرکز دولتی و غیردولتی ارائه شد و ۸۰ هزار و۱۶۳ مورد مشاوره توسط ۱۸ مشاور به‌صورت تلفنی و کاملاً رایگان از طریق تماس با خط ۱۴۸۰ انجام شد*

کد خبر 109142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد