شهریار | اعزام و بررسی تیم سیار کمیسیون  پزشکی

تیم سیار کمیسیون پزشکی بهزیستی شهرستان شهریار به منظور تعیین نوع و شدت معلولیت در منزل افراد دارای معلولیت شدید قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در راستای ارائه خدمات توانبخشی و حمایتی به ۴ نفر از توانخواهان، تیم سیارکمیسیون پزشکی بهزیستی شهرستان به منظور تعیین نوع و شدت معلولیت در منازل این عزیزان حضوریافتند.

محبوبه پورعوض مسئول توانبخشی بهزیستی شهریار به همراه  رویا ولی محمدآبادی که عضو تیم کمیسیون پزشکی این اداره می باشند طی درخواست خانواده های این افراد و بمنظور ارائه خدمات توانبخشی وحمایتی به ۴ نفراز توانخواهان، در راستای تعیین نوع و شدت معلولیت در منازل این عزیزان حضوریافتند.

محبوبه پورعوض مسئول توانبخشی اداره بهزیستی شهریار اظهار داشت: در طرح کمیته‌های پزشکی، شدت و نوع معلولیت مورد بررسی قرار می‌گیرد و خدمت رسانی به معلولان براساس نظر این کمیته انجام می شود و در پرونده های پزشکی مستندسازی به صورت علمی صورت می پذیرد، و همچنین امکان آمارگیری و گزارش دهی در بانک اطلاعات جامع معلولان از آن طریق به راحتی میسر می شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سالمندی دو شاخصه وجود دارد، گفت: یکی اینکه باید بالای ۶۰ سال سن داشته باشد و دوم اینکه دارای ویژگی معلولیت و نیازمند بودن در آن باشد.

پورعوض در ادامه تصریح کرد: یعنی اگر فرد سالمندی معلول نباشد و هیچ نیاز حمایتی و مالی نیز نداشته باشد، جزو جامعه هدف سازمان بهزیستی محسوب نمی شود و برای این گروه در حوزه سلامت وزارت بهداشت و شهرداری و فرهنگسراها برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه معلولیت ها به ۶ گروه عمده و شایع از جمله اختلالات جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی گفتاری، اعصاب و روان و چند معلولیتی تقسیم بندی می شوند، خاطر نشان کرد: شدت معلولیت هر گروه در چهار سطح، خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید مشخص می شود.

کد خبر 109052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد