۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان قزوینی اهدا شد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از اهدای ۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان قزوینی تحت پوشش بهزیستی خبرداد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، علی دهباشی‌پور در حاشیه برگزاری آئین واگذاری ۴۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان تحت پوشش بهزیستی استان قزوین در راستای تسهیل در امر ازدواج جوانان اظهار کرد: خوشبختانه با مساعدت‌های صورت گرفته توسط خیرین ۴۰ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد از جهیزیه تهیه شده بهره‌مند شدند و زمینه شروع زندگی و تشکیل خانواده برای آنان فراهم شد.
وی افزود: تامین اعتبار لازم جهت تهیه ۴۰ سری جهیزیه از طریق معاونت مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین و مشارکت و همکاری خیرین از جمله بنیاد خیریه سادات بوده که همیشه پای کار امور خیرخواهانه هستند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: میزان اعتبار صرف شده جهت تامین ۴۰ سری جهیزیه برای زوج‌های جوان تحت پوشش استان قزوین از محل اعتبارات بهزیستی ۷۰۰ میلیون تومان و مشارکت و کمک‌های مردمی ۳۴۰ میلیون تومان است.
وی خاطرنشان کرد: زوج‌های که امروز به آنان جهیزیه اهدا شد جزو دهک درآمدی یک تا ۵ هستند که حتی شرایط دریافت تسهیلات بانکی جهیزیه (ابلاغی بودجه از طرف دولت به بانک‌ها) را نداشتند.

اهدای بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جهیزیه به نوعروسان نیازمند استان
دهباشی‌پور در خصوص اقلام اهدا شده به نوعروسان قزوینی گفت: تلاش شده تا ۱۲ قلم کالا شامل لوازم ضروری زندگی در این جهیزیه تدارک دیده شود که شامل یخچال فریزر، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، فرش، جاروبرقی، سرویس آرکوپال، اتوبخار، سرویس قابلمه، پتو، سرویس قاشق و چنگال، پنکه و کتری برقی است.
وی در ادامه با اشاره به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی ۴۰ سری جهیزیه اهدا شده گفت: ارزش ریالی هر یک از پک‌های جهیزیه هم ۲۶۰ میلیون ریال است.
این مسئول در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته گفت: طی سال ۱۴۰۲ نیز ۴ مورد کمک هزینه ازدواج تامین و به جامعه هدف در سطح استان اهدا شد که شامل ۳ مورد به ارزش ریالی ۶۰۰ میلیون ریال با همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و یک مورد هم به ارزش ریالی ۴۶۰ میلیون ریال با کمک موسسه خیریه مدرسی بوده است.
کد خبر 108978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد