اولین همایش پیشران‌های سرکش اجتماعی، آسیب‌ها و جرائم

اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه به‌عنوان یکی از پیشران‌های فعال در عرصه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، در "اولین همایش پیشران‌های سرکش اجتماعی، آسیب‌ها و جرائم" حاضر شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛

این همایش ملــی با حضور استاندار، شهردار و جمع کثیری از مسئولین استان، با همکاری فرماندهی انتظامی استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.

اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه با حضور در این همایش، با همکاری کارکنان اداره بهزیستی و مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان کرمانشاه، به تبیین دستاوردها و خدمات سازمان بهزیستی در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخت.


ایجاد اشتغال یکی از مولفه‌های کنترل آسیب‌های اجتماعی است

استاندار کرمانشاه گفت: یکی از مولفه‌های مهم و اثرگذار در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی ایجاد اشتغال است که خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این استان صورت گرفته است .

 محمدطیب صحرایی ,در همایش ملی پیشران های سرکش اجتماعی، آسیب ها و جرائم که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مقابله جدی با موضوع آسیب های اجتماعی یکی از موضوعات بسیار مهم در هر جامعه ای به شمار می رود.

وی برخورد سطحی با معضلات اجتماعی را باعث مشکلات عدیده در آینده هر جامعه ای دانست و افزود: عدم کنترل به موقع این آسیب ها گاهی اوقات مشکلاتی را ایجاد می کند که جمع کردن آن سخت می شود .

صحرایی با بیان اینکه کرمانشاه نیز از برخی آسیب های اجتماعی رنج می برد، خاطرنشان کرد: یکی از آن ها مشکل بیکاری است که در سال های اخیر و خصوصا در دولت آقای رئیسی تلاش های بسیاری برای کاهش آن صورت گرفت و خوشبختانه نتیجه هم داد .
استاندار کرمانشاه یکی از مولفه های مهم و اثرگذار در حوزه کنترل آسیب های اجتماعی را ایجاد اشتغال دانست و افزود: در پایان سال ۹۵ نرخ بیکاری استان ۲۲.۵ درصد اعلام شد اما با اقدامات صورت گرفته این نرخ در پایان سال ۱۴۰۲ به ۱۲.۳ درصد رسید .

وی ادامه داد: نرخ بیکاری کرمانشاه نسبت به سال ۱۴۰۱ نیز که از سوی مرکز آمار ایران ۱۴.۲ درصد اعلام شده بود نیز حدود ۲ درصد کاهش داشته است .


 حضور پلیس برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی  _  کاهش  ۱۴ درصدی سرقت و جرم در کرمانشاه

کرمانشاه - فرمانده انتظامی استان با اشاره به آثار منفی آسیب های اجتماعی از جمله کاهش احساس امنیت در فضای جامعه، از اهتمام پلیس برای مقابله با آن ها و عزم جزم پلیس برای پیشگیری و در عین حال مقابله با جرائم خبر داد .


به گزارش خبرگزاری پلیس، سردار "مهدی حاجیان" در همایش ملی پیشران های سرکش اجتماعی، آسیب‌ها و جرائم که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز یکی از مطالبات جدی و به حق مردم برخورد با آسیب های اجتماعی به عنوان عامل تهدید کننده امنیت جامعه است .

وی ادامه داد: در همین راستا پلیس خدمتگزار مصمم تر از همیشه تلاش می کند تا علاوه بر مقابله با آسیب های اجتماعی، شرایطی برای کاهش و یا رفع آن ها نیز فراهم کند که خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی هم در این خصوص انجام گرفته است .

سردار حاجیان با بیان اینکه امروز باید با روش های نوین به مقابله با جرائم پرداخت، بر شناسایی کانون های تشکیل جرم تاکید کرد و گفت: اگر این کانون ها شناسایی شوند می تواند برنامه های علمی را هم برای مهار آن ها تدوین کرد .

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از همین آسیب های پیشران و سرکش اجتماعی در استان کرمانشاه موضوع سرقت بود که توانستیم با انجام اقدامات پیشگیرانه نه تنها آن را کنترل کنیم بلکه آن را ۱۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهیم .

وی ادامه داد: امروز دیگر نمی توان تنها با افزایش مجازات ها، در پی کاهش جرائم و کنترل آسیب های اجتماعی باشیم بلکه باید راه حل علمی و عملی برای آن ها پیدا و طبق برنامه طراحی شده حرکت کنیم .

سردار حاجیان افزود: یکی دیگر از آسیب های اجتماعی کرمانشاه بالا بودن میزان تصادفات دورن شهری بود که برای متوقف کردن آن تصمیم گرفتیم قرارگاه کاهش تصادفات را از پشت میز به داخل شهر و خیابان ببریم و از نزدیک علل را جستجو و برای رفع آن چاره اندیشی کنیم .

رئیس پلیس استان کرمانشاه یادآوری کرد: این اقدام ثمربخش نیز بود و توانستیم با اصلاح برخی نقاط هندسی، اصلاح روشنایی معابر، نصب سرعت کاه و ... سوانح منجر به جرح و فوت و حتی خسارتی را کاهش دهیم .

وی اعتیاد را یکی دیکر از آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: برای این موضوع هم تا جایی که امکان پذیر بوده پلیس ورود پیدا کرده است و امروز نوبت دیگر دستگاه‌های متولی است تا با فراهم کردن محیط های نگهداری این افراد زمینه ای فراهم کنند تا همه این افراد جمع آوری و اقدامات بازپروری آن ها برای شروع زندگی دوباره انجام گیرد .

سردار حاجیان در پایان با اشاره به رویکرد ایجابی و اجتماعی - فرهنگی پلیس، یادآور شد: در حال برخوردهای قهری و سلبی با افراد مجرم نیز همچنان با جدیت در دستور کار قرار دارد.


دانشگاه آزاد آماده مشارکت در حل علمی آسیب‌های اجتماعی است

 کرمانشاه - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از آمادگی این دانشگاه برای مشارکت در حل علمی و عملی آسیب های اجتماعی خبر داد .


به گزارش خبری چکاوک نیوز، "افشین غنی زاده" در همایش ملی پیشران های سرکش اجتماعی، اسیب ها و جرائم که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: برخورد با آسیب های اجتماعی در جامعه امری بدیهی است اما آنچه که مهم است تلاش برای زدودن آن ها از چهره جامعه و حل و فصل آنهاست .

وی ادامه داد: آنچه که امروز مسلم است پاسخگو نبودن روش های سنتی برای برخورد و مقابله با آسیب های پیشران و سرکش اجتماعی است، بنابراین باید با نگاهی نو درصدد کاهش آن ها باشیم .
غنی زاده با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های بالایی که در دانشگاه آزاد وجود دارد، گفت: این دانشگاه آمادگی دارد برای حل علمی و عملی آسیب های اجتماعی در کنار دیگر دستگاه های متولی مشارکت جدی و فعال داشته باشد .
رئیس دانشگاه آزاد کرمانشاه همچنین با قدردانی از تلاش های شبانه روی پلیس برای کنترل جرائم و آسیب های اجتماعی، یادآوری کرد: اگر می خواهیم این تلاش ها نتیجه مند باشد و تداوم داشته باشد باید دیگر دستگاه های متولی نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .
وی در پایان با اشاره به برگزاری همایش ملی پیشران های سرکش اجتماعی، آسیب ها و جرائم توسط دانشگاه آزاد و مشارکت انتظامی استان، گفت: این دو دستگاه همواره در در حل مشکلات اجتماعی پیشگام بوده اند و امیدوارم در آینده نزدیک نتایج و بازخوردهای مثبت آن را هم شاهد باشیم.


نگاهمان به حل آسیب‌های اجتماعی باید علمی باشد

کرمانشاه - معاون علوم، تحقیقات و فناوری فراجا گفت: آسیب های اجتماعی موضوع نگران کننده ای است که برای حل آن ها باید با نگاهی علمی و کارشناسی شده اقدام کنیم .


به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سردار سرتیپ "محمد قصری" در همایش ملی پیشران های سرکش اجتماعی، آسیب ها و جرائم که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این همایش قطعا در کاهش آسیب های اجتماعی و ارائه راهکارهای لازم برای پیشگیری از حوادث و آسیب ها تاثیر گذار خواهد بود .

وی ادامه داد: به آسیب های اجتماعی می توان با 3 دید نگاه کرد، یکی گذشته آن ها، یکی وضعیت فعلی آن ها و یکی هم آینده آن و بر همین اساس یک مدل جامع برای رفع آن ها درنظر گرفت .

سردار قصری با بیان اینکه نگاهمان به حل آسیب های اجتماعی باید علمی باشد، تصریح کرد: نکته بسیار مهمی که حتما باید به آن در خصوص آسیب های اجتماعی نگاه کرد این است که باید چکار کنیم تا این آسیب ها کنترل و در آینده تکرار نشود .

معاون علوم، تحقیقات و فناوری فراجا با بیان اینکه دوران برخورد سطحی و سنتی با آسیب های اجتماعی به سر آمده است، گفت: اگر نتوانیم همپا با پیشرفت جرائم برای آن ها برنامه داشته باشیم و به موقع کنترل کنیم با مشکل جدی مواجه خواهیم شد .

وی در پایان با تقدیر از اهتمام دانشگاه آزاد و فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه برای برگزاری همایش پیشران های سرکش اجتماعی، گفت: معاونت علوم، تحقیقات و فناوری فراجا از مقاله هایی که به صورت آینده نگرانه در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی نگاشته شده باشند، حمایت خواهد کرد.


برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

کد خبر 108963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد