تداوم خدمات اورژانس اجتماعی و مرکز مشاوره بهزیستی در ایام نوروز

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از استقرار تیم‌های اورژانس اجتماعی و همچنین تداوم فعالیت مرکز مشاوره ۱۴۸۰ در ایام نوروز به منظور خدمت‌رسانی به مردم و مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی، فرگل صحاف با اعلام این خبر گفت: تیم‌های کارشناسی اورژانس اجتماعی در حوزه‌های روانشناسی و مددکاری، تا پایان تعطیلات نوروزی با هدف آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در حوزه کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و مسافران هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ارائه خدمات در اورژانس اجتماعی محدود به زمان و مکان نیست، اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی اورژانس اجتماعی بصورت مستمر آماده خدمت‌رسانی به مردم است و تیم‌های کارشناسی این بخش در حوزه‌های روانشناسی و مددکاری با هدف آگاه‌سازی و اطلاع رسانی در حوزه کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان آماده خدمت رسانی به شهروندان و مسافران هستند.

صحاف ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز، خط ۱۲۳ به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی به افرادی که در معرض آسیب های اجتماعی بوده و نیازمند حمایت های فوری هستند، با حضور مددکاران و مشاوران ارایه خدمات می کند و هیچ خللی در فعالیت این مرکز ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان و مددکاران اورژانس اجتماعی استان در تعطیلات نوروز هم پاسخگوی تماس‌های مردم با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی هستند، افزود: در صورت نیاز به مداخله، تیم سیار اورژانس اجتماعی به مکان مورد نظر اعزام می‌شود.

تداوم خدمات اورژانس اجتماعی و مرکز مشاوره بهزیستی در ایام نوروز  تداوم خدمات اورژانس اجتماعی و مرکز مشاوره بهزیستی در ایام نوروز

ارتقای سلامت اجتماعی نیازمند همگرایی شهروندان، گروه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد

وی اظهار داشت: مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی سعی دارد با مداخلات روانی، اجتماعی پیش از مداخلات قضایی و انتظامی در پیشگیری از وقوع جرم و قضا زدایی از بسیاری از معظلات اجتماعی پیشگیری نماید و در این خصوص در زمینه‌های کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمندآزاری، تفکر خودکشی و خشونت خانگی و اموری از این دست فعالیت می‌کند.

وی افزود: ارتقای سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، نیازمند همکاری مشترک همه دستگاه‌ها، همگرایی شهروندان، گروه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد است.

تداوم خدمات اورژانس اجتماعی و مرکز مشاوره بهزیستی در ایام نوروز

دسترسی به مشاوره رایگان در نوروز با صدای مشاور ۱۴۸۰

وی همچنین ضمن تشریح ارائه خدمات مشاوره تلفنی به مردم در ایام نوروز بیان کرد: در ایام نوروز خدمات تلفنی ۱۴۸۰ به طور مستمر به مردم ارائه خدمت خواهد کرد و مشاوره‌های تلفنی انجام می‌شود.

صحاف خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم می توانند در سراسر کشور از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ از خدمات رایگان مشاوره و روانشناسی در زمینه های ازدواج و خانواده، کودک و نوجوان، مشکلات بین فردی، اختلالات روانی، مشاوره تحصیلی و تربیتی، مشاوره شغلی، مشاوره سالمند و .. استفاده کنند.

کد خبر 104674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد