ضرورت اقدام تمام دستگاه های اجرایی، شهرداری‌ها، بانک‌ها و مراکز درمانی نسبت به مناسب سازی اماکن عمومی خود

جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان بوشهر به ریاست احمد محمدی زاده استاندار، معاونین استاندار، دکتر حیدر عزیزنژاد سرپرست بهزیستی استان، فرمانداران و اعضاء در سالن اجتماعات استانداری بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در این جلسه احمد محمدی زاده استاندار بوشهر بر ضرورت اقدام تمام دستگاه های اجرایی، شهرداری‌ها، بانک‌ها و مراکز درمانی نسبت به مناسب سازی اماکن عمومی خود جهت افراد دارای معلولیت تاکید کرد.

محمدی زاده ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی، بانکها، مراکز درمانی، داروخانه ها در طی برنامه ریزی فشرده ملزم هستند که با رعایت اصول مناسب سازی شده  بسیج شوند و دستگاههایی که در این مسیر اقدام به این امر می نمایند مورد تشویق و دستگاههایی که در این خصوص ترک فعل می نمایند به دستگاههای قضایی معرفی شوند.

استاندار بوشهر در پایان از فرمانداران و شهرداران خواست تا جلسات منظم مناسب سازی را در برنامه های آتی خود قرار داده و حتما در این زمینه از افراد دارای معلولیت به عنوان مشاور خود بهره ببرند.

دکتر حیدر عزیزنژاد سرپرست بهزیستی و دبیر ستاد مناسب سازی استان بوشهر ضمن تقدیر از تلاش و توجه بعضی از دستگاه های اجرایی در زمینه مناسب سازی اظهار داشت: لازمه توانمند سازی افراد دارای معلولیت سازگاری محیط فضای درونی و بیرونی محیط شهری  با نیازهای آنان می باشد.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط بعضی از دستگاه ها آن را کافی ندانست و از مسئولین خواست تا با استفاده تمام ظرفیتها نسبت به بستر و امکانات اجتماعی برای تمامی افراد دارای معلولیت تمام تلاش خود را به کار ببرند.

عزیزنژاد  با بیان اینکه معلولین نیز حقی همچون سایر افراد جامعه دارند و بایستی رعایت حقوق آنها مورد توجه قرار گیرد افزود: باید مناسب سازی و استاندارد سازی ساختمان های در حال احداث اداری و چند طبقه نیز  مورد توجه ویژه قرار گیرد و حقوق افراد دارای معلولیت بر اساس استانداردها و معیارها  نیز در احداث آنها مدنظر قرار گیرد.

عزیزنژاد گفت: در این خصوص سامانه معبر برای اعلام گزارشهای مردمی طراحی شده که در این میان مردم با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ به این سامانه و ارائه گزارش مناطق نامناسب سازی  شده به کارشناسان این حوزه  در کوتاهترین زمان به این امر رسیدگی می کنند.

سرپرست بهزیستی استان در بخش دیگری از سخنان خود به جمعیت ده درصدی سالمندان در سطح کشور پرداخت و گفت: تا سال ۱۴۲۹ این رشد به بیست و پنج درصد خواهد رسید و از مسئولین انتظار می رود تا با برنامه ریزی مدوّن و فرصت باقیمانده از تمام ظرفیتهای فرهنگی بر حفظ ارتقاء سلامت اجتماعی سالمندان و همچنین جهت جوانی جمعیت تلاش نمایند.

کد خبر 104379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد