جلسه توجیهی بیمه تامین اجتماعی زنان و بیمه اجتماعی صندوق روستائیان در بهزیستی شاهین دژ

جلسه توجیهی بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه اجتماعی صندوق روستائیان و عشایر در بهزیستی شاهین دژ برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شاهین دژ ؛

این جلسه جهت آشنایی و بهرمندی بیشتر و با حضور نمایندگان بیمه تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر همچنین کارشناسان و مددکاران و مددجویان بیمه شده از شرایط و ضوابط و مزایا و قوانین و مقررات بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در سالن کنفرانس بهزیستی شاهین دژ برگزار شد.

نورپور کارشناس امور اجتماعی بهزیستی شاهین دژ ضمن خیرمقدم گفت :  یکی از خدمات ارائه شده به مددجویان در جهت توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات به ویژه در دوران سالمندی، بیمه‌های اجتماعی است که سهم بیمه‌ای آن توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

حسینی نماینده صندوق بیمه اجتماعی روستاییان گفت : متقاضیان مرحله نخست می توانند با مراجعه به سایت صندوق به آدرس www.roostaa.ir بخش ثبت نام مادران روستایی و عشایری غیرشاغل ، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

وی افزود ؛ سامانه بیمه روستایی و عشایری، سامانه ای است که برای ارائه خدمات غیر حضوری به بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستایی و عشایری روی کار آمده است. کلیه بیمه شدگان می توانند از خدمات این سامانه که شامل دریافت فیش حقوقی، دریافت شناسه پرداخت حق بیمه، پرداخت غیر حضوری حق بیمه و ... می باشد، استفاده کنند.

سلطانی نماینده بیمه تامین اجتماعی شهرستان گفت : ماده یک قانون تامین اجتماعی به عنوان مهمترین ماده این قانون بر توسعه و تعمیم بیمه اجتماعی برای آحاد جامعه تاکید دارد . این بیمه بر روی گسترش پوشش تامین اجتماعی برای آحاد جامعه از جمله زنان خانه دار که از بیمه پایه بازنشستگی محروم هستند ، تمرکز دارد.

وی تصریح کرد: بیمه زنان خانه دار با استفاده از ظرفیت قانونی بیمه حرف و مشاغل امکانپذیر است. طبق قانون سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد پیش بینی شده که خانم‌ها می‌توانند آن را انتخاب کنند. در نرخ ۱۲ درصد می‌توانند از تعهدات بازنشستگی استفاده کنند. در نرخ ۱۴ درصد بازنشستگی و فوت است و نرخ ۱۸ درصد هم بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است. 

گفتنی است ؛ در این جلسه کارشناسان اداره و کلیه مددکاران مراکز مثبت زندگی شهرستان و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شاهین دژ حضور داشتند .

کد خبر 103788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد