مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از نگهداری ۱۴۰ فرزند دختر بهزیستی استان در خانه ها و ۷۸۵ فرزند دختر امداد بگیر تحت پوشش نزد خانواده جایگزین خبر داد.

به گزارش صبای مردم به نقل از روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی، دکتر فرگل صحاف در این آیین که با حضور خادمان حرم مطهر رضوی و خیران در شیرخوارگاه نور احسان برگزار شد ؛ ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س)، هدف از نامگذاری میلاد کریمه اهل بیت (س) به نام روز دختر را تکریم دختران عنوان کرد و ابراز داشت : روز دختر در ایران بهانه‌ای برای گرامیداشت مقام دختر و آشنایی آنان با نحوه صحیح زندگی با بهره‌گیری از فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

وی با بیان راه اندازی خانه های سلامت برای دختران توسط دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت : این اداره کل نیز از سال ۱۳۸۷ با هدف حمایت و نگهداری از دختران در معرض آسیب اجتماعی نیازمند حمایت اجتماعی ، فراهم نمودن زمینه های تحصیل ، اشتغال ، خودکفایی و استقلال این افراد و شناخت استعدادها و توانمندیهای دختران در معرض آسیب و هدایت آنها به سوی استفاده از این توانمندیها اقدام به راه اندازی این خانه ها در استان کرده است و علاوه بر این مرکز حمایت های روانی- اجتماعی دختران و خانواده ( روزانه ) از ابتدای سال ۱۳۹۶ در تبریز راه اندازی و شروع به فعالیت نموده است.

صحاف با تاکید بر اهتمام تمامی کارکنان و مربیان مراکز جهت پرورش صحیح فرزندان اظهار کرد : تلاش کلیه پرسنل بخش دولتی و غیردولتی در امور فرزندان بر تربیت صحیح فرزندان و شکوفایی استعدادهای آنان قرار گرفته و نقش خیران و و روحانیون و مبلغان دینی در هویت بخشی دینی به فرزندان ستودنی است. مدیرکل بهزیستی استان ضمن خاطرنشان کردن مداخلات تخصصی بهزیستی در امور دختران بیان داشت : در راستای کاهش بحران های فردی و اجتماعی اورژانس اجتماعی بهزیستی استان اقدام به ارائه خدمات تخصصی می نماید و کلیه تلاشهای بهزیستی با هدف حضور فرزندان در سطح جامعه مبتنی است.

وی شناسایی فرزندان در معرض آسیب و اشتغال فرزندان تحت پوشش را از دغدغه های اصلی بهزیستی خواند و از ادارات آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای به دلیل همکاری خوب با بهزیستی در راستای انجام این دو ماموریت قدردانی کرد.

خادم حرم مطهر رضوی نیز ضمن تبریک این دهه پر خیر و برکت، اقدام خیران در راستای کمک به جامعه هدف بهزیستی را تاسی به پیشوایان دینی ما که الگوهای ما در این راستا بوده اند دانسته و سخاوت را از صفات پسندیده ای خواند که عنایت ویژه ی الهی برای صاحب این خصلت را در پی دارد.

وی با بیان احادیثی از ائمه عصمت و طهارت در خصوص سخاوت و فضل ابراز داشت : ایجاد و حفظ ارتباط معنوی فرزندان با ولی نعمت این سرزمین حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از نکاتی است که در تربیت فرزندان باید مدنظر قرار گیرد و امید است که این شیرخوارگاه محل تربیت خادمان ثامن الحجج(ع) باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد