🔸۲۹ مرکز اقامتی بهبودی و بازتوانی معتادان خود معرف در لرستان فعالیت دارند

ایسنا/لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۲۹ مرکز اقامتی بهبودی و بازتوانی معتادان خود معرف در استان فعالیت دارند که کمپ‌های مراکز ۱۵ تلقی می‌شوند و هرکدام با ظرفیت بین ۲۵ تا ۳۵ نفر هستند و به جامعه هدف خدمات می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان به نقل از خبرگزاری ایسنا، همایون عمودی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حوزه پیشگیری بهزیستی لرستان مراکز نگهداری از معتادین راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: یکی از این مراکز مخصوص معتادین متجاهر با ظرفیت ۲۰۰ نفر است که در حال حاضر ۱۳۰ نفر از این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: یک مرکز دیگر نگهداری از معتادان متجاهر یا تبصره دو  ماده ۱۶ در استان داریم که ظرفیت آن ۶۰ نفر است و هم‌اکنون ۵۴ نفر از آنها خدمات دریافت می‌کنند.

عمودی‌زاده بیان کرد: ۲۹ مرکز اقامتی بهبودی و بازتوانی معتادان خود معرف نیز در استان فعالیت دارند که کمپ‌های مراکز ۱۵ تلقی می‌شوند که هر کدام با ظرفیت بین ۲۵ تا ۳۵ نفر هستند و به جامعه هدف خدمات می‌دهند.

وی افزود: علاوه بر آن مرکز شبانه‌روزی و DIC، شلتر، کانکس و موبایل‌ون را برای مراکز کاهش آسیب در استان فعال کردیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: در مراکز شلتر، معتادین می‌توانند مراجعه و استحمام کنند و به آنها علاوه بر یک وعده غذایی گرم و صبحانه، وسایل بهداشتی نظیر سرنگ پنبه الکلی قاشق یکبار مصرف و پک‌های بهداشتی داده می‌شود تا از انتشار بیماری‌های واگیردار جلوگیری شود.

کد خبر 98882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد