انعقاد تفاهم نامه مجازات های جایگزین حبس ما بین دادگستری و بهزیستی ماکو

پیرو مفاد آیین نامه ۷۹قانون مجازاتهای اسلامی مبنی بر صدور احکام جایگزین حبس طی جلسه ای در دادگستری شهرستان ماکو ، تفاهم نامه مجازات های جایگزین حبس به نفع جامعه هدف بهزیستی ما بین رئیس اداره بهزیستی و دادستان محترم شهرستان ماکو به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ماکو ،

علی اصغراکبری،رئیس بهزیستی ماکو گفت: با گفتگو و رایزنی با دادستان محترم و مقامات دادگستری این مساله مورد نظر قرار گرفته تا بجای مجازات جرائم سبک که مخل نظم و امنیت نباشند مجازات‌های جایگزین حبس برای خدمات دهی به جامعه هدف بهزیستی استفاده شود.
صابرجعفری دادستان مردمی و انقلابی شهرستان ماکو نیز با تجلیل از خدمات بهزیستی گفت: عامه مردم بهزیستی را مجموعه ای حمایتی می دانند در صورتیکه بخشی از ماموریت‌های این سازمان حمایت است و نقش بهزیستی در حوزه پیشگیری بسیار مهم است و همه دستگاه ها در این حوزه باید فعالیت و مشارکت داشته باشندو ما خواهان تشریک مساعی و همکاری متقابل در زمینه های مختلف با اداره بهزیستی ماکو هستیم.
اکبری در ادامه گفت: بخش عمده ای از فعالیت های بهزیستی در معاونت پیشگیری در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شامل ساماندهی کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، پیشگیری از خودکشی، اعتیاد، مشاوره کاهش طلاق، ارتقا سلامت روانی و جسمی زنان و ... می باشد واجرای قانون مذکور گام مهمی در راستای زندانی زدایی و پیشگیری از تبعات بعدی آن می باشد.
در خاتمه تفاهم نامه ای در خصوص اجرای ماده۷۹قانون مجارتهای اسلامی به نفع جامعه هدف بهزیستی ماکو به امضای دادستان ماکو و رئیس بهزیستی ماکو رسید.

کد خبر 97804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد