جشن گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت در تالار امیران اهواز برگزار شد

صبح روز دوشنبه ۱۳ آذرماه، جشن روز جهانی افراد دارای معلولیت به همت بهزیستی، خیرین و تعدادی از مراکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی خوزستان، با حضور مدیرکل،معاون توانبخشی و مسئولان بهزیستی استان و اهواز و جمعی از معلولان ضایعه نخاعی، جسمی حرکتی شدید CP، ناشنوا و نابینای تحت پوشش بهزیستی خوزستان و خانواده ایشان در تالار امیران اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان، مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی خوزستان ضمن تبریک روز جهانی افراد دارای معلولیت و تقدیر از همسران و پدران و مادران این عزیزان گفت: اکنون در نوار غزه شاهد کشتار بی رحمانه زنان و کودکان فلسطینی و افزایش روزافزون معلولیت ها هستیم و به نوبه خود این تجاوز را محکوم کرده و آرزوی براندازی این رژیم غاصب را داریم.  

کریمیان با اشاره به شعار  روز جهانی افراد دارای معلولیت با عنوان "باور توانمندی‌ها نویدبخش دنیای دسترس‌پذیر" افزود:افتخار آفرینی معلولین عزیز در عرصه های گوناگون نشان دهنده توانایی  و اراده آهنین آنهاست و تمام تلاش ما در سازمان بهزیستی کمک به شکوفایی استعدادهای بالقوه این عزیزان برای سرافرازی پرچم کشورمان است.

وی بیان داشت: علی رغم کوشش های بسیار همکاران ما برای مناسب سازی و دسترس پذیری محیط تردد معلولین اقدامات انجام شده کافی نیست و به کمک معلولین گرامی و کلیه دستگاه ها برای بهبود وضع موجود تلاش می کنیم.

کریمیان درباره اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم اظهار داشت: در دو سال گذشته ۳۶ هزار معلول پشت نوبت با حمایت دولت، تحت پوشش بهزیستی خوزستان قرار گرفته اند و در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار معلول از خدمات مستمری ماهیانه بهزیستی برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به افزایش دو برابری مستمری توانخواهان در دولت سیزدهم عنوان کرد:  علاوه بر ارائه خدمات توانبخشی، وسایل کمک توانبخشی، پرداخت حق پرستاری، پرداخت هزینه تحصیل دانش آموزی و دانشجویی، معافیت مالیاتی و معافیت سربازی، به جد پیگیر موضوع اشتغال و مسکن توانخواهان هستیم.

اجرای گروه سرود ناشنوایان، نمایش بازی با توپ، تقدیر از معلولان موفق در حوزه های فرهنگی، ورزشی، علمی و... از جمله برنامه های این جشن بود.

کد خبر 96206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد