رسانه| تنگستان| 
حمایت از ۱۶۰۰ معلول در تنگستان/ پشت‌نوبتی برای مستمری نداریم

بوشهر- رییس بهزیستی شهرستان تنگستان با اشاره به حمایت از هزار و ۶۰۰ معلول در این شهرستان گفت: پشت‌نوبتی برای دریافت مستمری نداریم.

خدیجه جمالی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: هم اکنون حدود هزار و ۶۰۰ نفر معلول بینایی، ذهنی، اعصاب و روان، شنوایی، صوت و گفتار جسمی حرکتی از خدمات بهزیستی در حوزه توانبخشی در شهرستان استفاده می‌کنند و هیچ پشت نوبتی برای مستمری توانبخشی نداریم.

وی ادامه داد: در راستای بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت و دستیابی آنها به زندگی مستقل همه توانمان را به کار خواهیم بست.

رئیس بهزیستی تنگستان یاد آور شد: بیش از ۸۰۰ نفر در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در در شهرستان خدمات دریافت می‌کنند که در این حوزه تا کنون اعتباری بالغ ۸۱۰ میلیون ریال هزینه شده است.

تقویت اشتغال معلولان

وی تصریح کرد: برای دسترسی، مناسب سازی منازل و خودرو معلولان و اشتغال آنها اعتباری بالغ ۱۶۵ میلیون ریال هزینه پرداخت شده است.

جمالی خاطرنشان کرد: در مرکز غیر دولتی روانه توانبخشی معلولان ذهنی تعداد ۳۰ نفر زیر ۱۴ سال در حال آموزش هستند که بابت هشت ماه اول سال چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس بهزیستی تنگستان در شهرستان تعداد کسانی که مستمری دریافت می‌کنند را هزار و ۱۷۶ نفر اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون مبلغ ۳۹ میلیارد و۶۲۲ میلیون و ۱۲۸ هزار ریال به حساب آنها واریز شده است.

وی بیان کرد: به منظور حق پرستاری به ۲۹ ضایعه نخاعی در تنگستان در ۹ ماهه اول سال جاری تاکنون اعتباری بالغ بر ۶۰۹ میلیون ریال پرداخت شده است.

جمالی اضافه کرد: به ۱۰۰ نفر از معلولین برای حق پرستاری اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ۸۰۰ ملیون ریال و پرداخت گردیده است.

حل مشکلات مسکن معلولان

رئیس بهزیستی تنگستان یاد آور شد: هزینه وسایل بهداشتی افراد بسترگرا به تعداد ۱۲۳ نفر از ابتدای سال جاری اعتباری بالغ بر ۵۹۰ میلیارد ۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزودند: در برنامه توانمند سازی معلولان ناشنوای تعداد ۵۰ نفر و مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال هزینه شده است و یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال هزینه درمان، اندام مصنوعی، ایاب و ذهاب، و تحصیلی برای معلولان واریز شده است.

وی ادامه: وسایل کمک توانبخشی شامل ویلچر، عصای، واکر سمعک تشک مواج بین ۵۰ نفر از معلولین توزیع شده است.

جمالی گفت: در راستای حل مشکلات مسکن معلولین اختصاص هفت مورد وام ودیعه مسکن به ارزش پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اختصاص پنج مورد هزینه ساخت مسکن به ۱۱ خانوار دو معلولی و۵ مورد خانوار تک معلولی وی همچنین برای توانمندسازی معلولین در زمینه اشتغال به ۴۵ نفر از معلولین تسهیلات پرداخت شده است

کد خبر 96147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد