برگزاری کارگاه آموزشی «کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار مددکاران اجتماعی مراکز مثبت زندگی»

کارگاه آموزشی کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار مددکاران اجتماعی مراکز مثبت زندگی شهرستان بوکان در سالن اجتماعات بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی بوکان،

در این کارگاه که با حضور رئیس بهزیستی شهرستان و رئیس دفتر کاریابی و کارشناسان حوزه کسب و کار همراه بود ، نحوه راه اندازی یک کسب و کار دانش بنیان و چگونگی اجرایی کردن آن، بررسی و به بحث و گفت وگو گذاشته شد.
شجاعی رئیس بهزیستی بوکان در ابتدای کارگاه  ضمن تشکر از بانیان برگزاری جلسه و همکاری اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و بخش های خصوصی مطالبی در زمینه مبانی نو آوری، ایده برتر، ریسک پذیری و همچنین  در خصوص محرک های نو آوری و موانع نوآوری مطالبی ارائه کرد .
این کارگاه که با استقبال و شرکت کلیه مسئولین و مددکاران اجتماعی مراکز مثبت زندگی شهرستان همراه بود در مدت ۴ ساعت برگزار گردید.
در ادامه این کارگاه آموزشی آقای جمال افخمی معاون اداره کار شهرستان با اشاره به اهداف آموزشی این کارگاه یادآور شد نقش کارآفرینی در ایجاد اشتغال پایدار، توسعه عدالت و رفع فقر در جامعه بسیار ارزشمنداست.

یکی از مهم ترین نیازهای کارآفرینان، توانمندسازی آموزشی و اطلاع رسانی در زمینه نحوه مقابله با چالش ها و مشکلات  پیش روی آن هاست.ظرفیت سازی برای توسعه کارآفرینی نیز نیازمند آموزش مهارت های کارآفرینی براساس نیازهای جامعه است،که در این پودمان آموزشی جمع آوری شده بود.وی توضیح داد: به منظور بهره‌مندی حداکثری شرکت کنندگان، برای این کارگاه سرفصل های کاربردی نظیر «پرورش تفکر نقاد و پرسشگری»، « پرورش تفکر خلاق و ایده پردازی»، «پرورش توانایی حل مسأله»، «پرورش مهارت یادگیری و آزمایشگری»، «پرورش هوش هیجانی»، «پرورش مهارت تیم سازی و شبکه سازی»، «مطالعات بازار و تکمیل ایده»، «بوم مدل کسب و کار» و «نمونه سازی» تعریف شد.
آشنایی با مفهوم کارآفرینی و خصوصیات کارآفرین، پرورش روحیه کارآفرینی در افراد غیر کارآفرین، ضرورت فعالیت‌های آموزشی برای تربیت کارآفرینان، ایجاد توانایی ارزیابی اقتصادی از طرح تجاری و ایجاد توان شناسایی تحولات در نیازهای جامعه از جمله مباحثی بود که در این کارگاه بررسی شد.

توانایی راه اندازی کسب و کار و فروش یک ایده، محصول یا خدمت جدید، ارزیابی محیط کسب و کار و فرصت‌ها و تهدیدات پیش روی آن، توجه به تجارب دیگر کارآفرینان، بالا بردن توان ارزش آفرینی از دیگر مباحثی بود که در این کارگاه بدان پرداخته شد.

برگزاری کارگاه آموزشی «کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار مددکاران اجتماعی مراکز مثبت زندگی»

برگزاری کارگاه آموزشی «کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار مددکاران اجتماعی مراکز مثبت زندگی»

کد خبر 93500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد