بازدید از خانه سالمندان به مناسبت روز جهانی سالمندان

به مناسبت روز جهانی سالمندان امروز 1402/7/9 مسئول امور اجتماعی استانداری ، مدیر کل بهزیستی استان ، معاون توانبخشی و دیگر مسئولان اداره کل بهزیستی استان از مراکز سالمندان در استان دیدن و با این عزیزان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان ،روز شنبه ۹ مهر روز جهانی سالمندان آریا مدیرکل سازمان بهزیستی استان به همراه مسئولین استانی مرتبط با حوزه سالمندان از مراکز سالمندان شهرستان بویراحمد بازدید داشتند در این بازدید  دکتر نوری معاون محترم اجتماعی استانداری ، اسدی نماینده کمیته امداد امام خمینی، به همراه کریم رهیده معاون توانبخشی بهزیستی استان ،گرجی پور مسئول دبیرخانه شورای سالمندان و مسئولین مرتبط استانی سازمان حضور داشتند.

مدیرکل بهزیستی استان در این بازدید با تبریک روز جهانی و هفته جهانی سالمندان به عزیزان سالمند  مقیم و همچنین پرسنل زحمتکش مراکز ، افزودند سازمان بهزیستی برای مراکز سالمندان استانداردهایی را مشخص کرده است که به لحاظ فیزیکی، به لحاظ مراقب و خدماتی که ارائه می‌شود استانداردهای مشخصی وجود دارد. مهم‌ترین این استانداردها فضای مناسب، تعداد مراقب کافی و تغذیه مناسب، فعالیت جسمی و ذهنی کافی سالمند است و باید توجه داشت که در خانه سالمندان ارتباطات اجتماعی سالمند با خانه و جامعه قطع نمی‌شود الحمدلله در مراکز سالمندان استان محیط فیزیکی مناسب و تعداد مراقبان آموزش دیده کافی وجود دارد تا این عزیزان بتوانند زندگی سالم  و راحتی داشته باشند.  اگر ارتباط خانواده با سالمند حفظ شود، معمولاً برایشان مشکل روحی جدی ایجاد نمی‌شود .

ایشان افزودند معمولا سالمندان ترجیح می‌دهند سال‌های باقی مانده عمر خود را در خانه ، در کنار فرزندان و خانواده خود سپری کنند برای فرد سالمندی که به دلیل بیماری دچار افسردگی شده‌است، رفتن به خانه سالمندان افسردگی او را تشدید می‌کند؛ چرا که حس طرد شدن از سوی عزیزانش به او فشار مضاعفی وارد می‌کند. ممکن است فضای خانه سالمندان برای افراد یکنواخت و عادی باشد و موجب تضعیف روحیه آن‌ها گردد. از طرفی دوری از فرزندان و خانواده برای سالمندان بسیار سخت و ناراحت‌کننده است؛ به همین دلیل لازم است فرزندان مرتب به والدین خود سر بزنند و از آن‌ها غافل نمانند.

این بازدید با هدف تکریم سالمندان و تشکر از زحمات پرسنل این مراکز انجام گرفت طی بازدید صورت گرفته با اهدای شاخه گل به سالمندان از آنان دلجویی گردید و با اهدا لوح تقدیر و هدیه نقدی از زحمات ارزشمند پرسنل این مراکز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 90623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد