بهزیستی چه خدماتی به سالمندان ارائه می‌دهد؟

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، گفت: بهزیستی خراسان رضوی با دارا بودن ۴١ مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان، ۵ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی، ۵ خانه سالمندان، ۴ مرکز ویزیت در منزل و ۵ مرکز مراقبت در منزل، خدمات متنوع آموزشی، توانبخشی و مراقبتی را به سالمندان نیازمند ارائه می‌نماید.

حمیدرضا علیزاده رضایی، افزود: نهم مهرماه فرصت مناسبی برای افزایش آگاهی درمورد مسائلی است که سالمندان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. پیری از دو منظر فردی و اجتماعی قابل بررسی است. آنچه بیش از پیش مورد توجه صاحبنظران واقع شده است، پیری جمعیت است. پیری جمعیت یکی از مهم‌ترین پدیده‌های جهانی و چالش‌های پیش رو تمامی دولت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: سالمندان از نظر میزان وابستگی به3گروه سالمندان دارای حداقل وابستگی، سالمند با وابستگی نسبی و سالمند با حداکثر وابستگی تقسیم می‌شوند. با درنظر گرفتن این موضوع، سالمندان به مراکز مختلف بهزیستی جهت دریافت خدمات متناسب با نیاز خود معرفی می‌شوند. سالمندان با حداقل وابستگی و سالمندان با وابستگی نسبی مجاز به پذیرش در مرکز روزانه می‌باشند. 5 مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان در شهرستان‌های مشهد، سبزوار، نیشابور، کاشمر از خدمات توانبخشی پزشکی، توانبخشی اجتماعی و توانبخشی حرفه‌ای و... برخوردار می‌شوند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، افزود: افراد سالمند با حداکثر وابستگی بیشترین میزان نیاز به کمک و نظارت را دارند. همینطور سالمندان دارای نیازهای خاص نیز دارای حداکثر وابستگی از لحاظ جسمی، حسی، شناختی و دارای نیازهای ویژه‌ای از نظر مراقبتی، مداخلات درمانی و توانبخشی می‌باشند. این گروه از افراد از خدمات مراکز شبانه‌روزی سالمندان برخوردار می‌شوند. در حال حاضر41 مرکز شبانه‌روزی سالمندان در استان خراسان رضوی فعال است و خدمات توانبخشی پزشکی، توانبخشی اجتماعی و مراقبتی را به صورت موقت یا دایم به افراد بر حسب ضرورت و نیاز و به‌صورت شبانه‌روزی ارائه می‌کند.

کد خبر 90553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد