مناسب سازی یک انتخاب نیست یک التزام است

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مناسب سازی شهری یک انتخاب نیست یک التزام قانونی است، گفت:  مناسب سازی محیط شهری یکی از مؤلفه های حقوق شهروندی است و مناسب سازی معابر شهری مطالبه به حق افراد دارای معلولیت است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهرام رجبی عنوان کرد: بهزیستی به عنوان دبیرخانه ستاد هماهنگی پیگیری مناسب سازی استان بصورت سالانه ۴جلسه جهت پیگیری و استماع گزارش ادارات دولتی ،شهرداری و.....در راستای پیاده سازی مناسب سازی با الگوهای مشخص و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی برگزار می کند؛ این جلسات بصورت مجزا در کلیه شهرستان ها نیز با حضور فرمانداران برگزار می شود.

وی افزود: امروز شاهد حرکت مطلوب بسیاری از ادارات جهت فراهم ساختن زیرساخت های حضور افراد دارای معلولیت هستیم ، هرچند اقدامات انجام شده و در دست انجام به صورت کامل نمی تواند خواست افراد دارای معلولیت را برآورده کند اما راهی که آغاز شده و همکاری ایجاد شده ثمرات درخوری در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه اهداف مناسب سازی مختص افراد دارای معلولیت نیست و جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر شامل بیش از ۱۳۰ هزار سالمند بالای ۶۰ سال و سایر گروه ها اعم از جانبازان و... مطالبه گر در زمینه ی مناسب سازی مبلمان شهری هستند، عنوان کرد: مناسب سازی محیط فیزیکی، سامانه حمل و نقل، اطلاعات، آموزش و پرورش، فناوری و تکنولوژی، اشتغال، منابع مناسب ارتباطی و رسانه ای جهت مشارکت افراد دارای معلولیت در همه ی حوزه های زندگی و فراهم آوردن فرصت برابر برای آنها در برخورداری از امکانات زندگی اجتماعی، همانند سایر افراد امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک اختصاص شاخص های ارزیابی مناسب سازی ساختمانهای اداری در جشنواره شهید رجایی یکی از بزرگترین موفقیت های ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی است که ساختمان اداره ها از نظر درب های بازشو، سرویس های بهداشتی، رمپ و آسانسور مورد بررسی قرار می گیرند.

رجبی در زمینه برگزاری  مراسم معنوی پیاده روی اربعین حسینی تصریح کرد: خوشبختانه این ستاد با هماهنگی لازم با شهرداری یک دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده ویژه افراد دارای معلولیت را در محل آغاز پیاده روی مستقر نمود و در برنامه ریزی صورت گرفته جهت سال آتی نیز این ستاد در تلاش است تا با هماهنگی های لازم محل دسترس پذیری را جهت رفاه حال افراد دارای معلولیت در نظر بگیرد.

   

کد خبر 89701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد