در رسانه |پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان بهزیستی همدان در دولت سیزدهم

همدان-ایرنا- معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی در دولت سیزدهم برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی استان پرداخت شد.

مرتضی حیدری" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مبلغ تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی طی ۲ سال گذشته رشد ۳۰۰ درصدی داشته است افزود: این میزان تسهیلات در دولت قبل ۷۰۰ میلیارد ریال بود.

وی افزود: به همت دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته برای سه هزار و ۶۲۵ نفر از مددجویان زیرپوشش بهزیستی این استان شغل ایجاد شده است.

حیدری، پرداخت تسهیلات خود اشتغالی را یکی از اولویت های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال و ارائه خدمات به مددجویان دانست و اظهار داشت: این اقدامات با هدف توانمندسازی جامعه هدف و ایجاد زمینه مناسب خودکفایی و استقلال مالی مددجویان انجام می شود.

وی ادامه داد: در بحث مشاغل خوداشتغالی، مددجویانی که جواز کسب و مدارک فنی کسب می کنند به هر شکل ممکن در حوزه اشتغال شروع به کار کنند، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کنند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه کارفرمایان همدانی با جذب مددجویان بهزیستی از تسهیلات ویژه بهره مند می شوند گفت: تسهیلات ویژه با هدف افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش‌های غیردولتی در به کارگیری و جذب نیروی انسانی از بین جامعه هدف بهزیستی پرداخت می شود.

حیدری اظهار کرد: در همین راستا و با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی، به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان زیرپوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام کنند، به ازای هر نیروی جذب شده ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با سود چهار درصد پرداخت می شود.

وی با اشاره به چشم انداز و ظرفیت کارآفرینی مددجویان استان همدان در سال جاری تصریح کرد: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند، نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف دارد.

پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان بهزیستی همدان در دولت سیزدهم

در رسانه |پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان بهزیستی همدان در دولت سیزدهم

حیدری افزود: بهزیستی برای امرار معاش مددجویان و تامین معاش خانواده بهزیستی به عنوان متولی این افراد آسیب دیده با تمام توان و ظرفیت پای کار است و تمام همت خود را به کار می برد تا مددجویان بتوانند از تسهیلات قرض الحسنه بهره مند شوند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد

کد خبر 89267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد