در رسانه|بهزیستی فارس عملکردی قابل دفاع دارد/مصداق‌های تخلف و نبود شفافیت اعلام شود

ایسنا/فارس مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به طرح برخی انتقادات در خصوص عملکرد این سازمان دراستان، ضمن تاکید بر اینکه همواره از نقدهای سازنده و اثرگذار استقبال شده است، عملکرد این اداره کل به ویژه طی دو سال اخیر را دارای روندی رو به رشد و قابل دفاع ارزیابی کرد.

محمدرضا هوشیار به ایسنا گفت: یکی از نکات بارز در عملکرد این اداره کل، افزایش هشت برابری آمار مستمری بگیران طی یک سال گذشته است؛ به طوری‌که طی یک‌ سال اخیر مستمری ۳۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیتِ در صف انتظار، دایر شده است.

مدیر کل بهزیستی فارس همچنین از افزایش سه برابری خرید و توزیع لوازم توانبخشی بین معلولان واجد شرایط طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: بخشی از اقلام خریداری شده، تعداد ۲۴۰۰ دستگاه ویلچر و ۲۰۰۰ سمعک بوده است.

هوشیار افزایش مساعدت‌های مالی به عنوان کمک هزینه درمانی و تامین اندام‌های مصنوعی جامعه هدف را هم یادآوری و اضافه کرد: کسب رتبه‌های برتر بهزیستی فارس در دفتر اشتغال، پیشگیری از معلولیت‌ها، شبه خانواده، زنان سرپرست خانوار و ... در کشور هم بیانگر تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان این سازمان و مصداق رها نبودن بهزیستی است.

او با بیان اینکه فارس جزء ۱۰ اداره کل بهزیستی برتر کشور در زمینه واگذاری فرزند به خانواده‌های متقاضی است، گفت: کسب رتبه‌های برتر حوزه معاونت اجتماعی و روابط عمومی در کشور، راه‌اندازی مجموعه ورزشی شادزیست برای جامعه هدف و کارکنان این مجموعه پس از حدود پنج سال و مصداق‌های دیگر نمونه عینی تلاش‌های این سازمان در راستای عمل به وظایف ذاتی خود و سیاست‌های سازمانی خود بوده است.

مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه نظارت بر مراکز شبانه روزی توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری تحت پوشش این اداره به شکل برنامه‌ریزی شده و منظم انجام شده است، گفت: این برنامه‌ها توسط کارشناسان شهرستانی و ستادی، رؤسا و معاونان شهرستان‌ها، مطابق دستورالعمل‌های تخصصی انجام می‌شود.

هوشیار تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۵۳۰ بازدید در سطح استان انجام و خروجی این بازدیدها منجر به تذکر، مطرح شدن موارد در کمیسیون نظارت ماده ۲۶، اخطار اول، اخطار دوم و حتی تعطیلی مرکز شده است، که  همین اقدام حساسیت امر نظارت را نشان می‌دهد و پیگیری گزارش مشکلات، وظیفه ذاتی هر سازمانی محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه احترام به سالمندان نه تنها یک وظیفه سازمانی بلکه وظیفه انسانی و اخلاقی است، گفت: مگر می‌شود به این عزیزان توجه ویژه‌ای نداشت؟ کدام پرستار از کدام مرکز جسارت نسبت به این فرهیختگان داشته است؟ در صورت مواجهه یا مشاهده، لطفاً با مصداق اعلام شود تا سریعا پیگیری کنیم.

مدیر کل بهزیستی فارس ادامه داد: جهت استحضار انتقادکنندگان، به عنوان اولین فعالیت سال جدید، سازمان بهزیستی در روزهای اول فروردین ماه امسال با همراهی استاندار فارس از مراکز سالمندان بازدید شد که انتخاب این مرکز از بین تمامی خدمات سازمان بیانگر توجه به این قشر عزیز بوده است.

هوشیار در ادامه در رابطه با طرح موضوع توزیع نامناسب غذا در مراکز نگهداری سالمندان نیز گفت: برنامه غذایی سالمندان از قبل و تحت نظارت کارشناس تغذیه تدوین و در قالب برنامه غذایی اجرا می‌شود؛ ضمنا حق نگهداری که توسط خانواده در مراکز پرداخت می‌شود هم با دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی مطابقت دارد.

مدیر کل بهزیستی فارس با بیان اینکه در رابطه با دریافت و توزیع گوشت نذری و مشارکت‌های مردم دارای روندی شفاف است، از انتقادکنندگان درخواست کرد که در صورت وجود مصداقی از نبود شفافیت و وجود مشکلات ذکر شده، آنها را برای پیگیری و رسیدگی عاجل اعلام کنند.

هوشیار با تاکید براینکه از اهداف و راهبردهای بهزیستی شفافیت و کارآمدی است و کارکنان صدیق بهزیستی نهایت سعی و تلاش خود را در انجام به موقع وظایف مدنظر دارند، درخواست کرد که اگر مصداقی از کاغذبازی و پارتی‌بازی در این مجموعه وجود دارد ذکر شود تا در صورت اثبات، اقدام لازم برای برخورد انضباطی و اداری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه در کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت دستورالعمل‌های خاص وجود دارد و کاری تخصصی است که توسط کارشناسان و پزشکان معتمد انجام می‌شود، گفت: شاید به دلیل کثرت مراجعین برای کمیسیون، این امر زمان‌بر باشد اما بعید است یک سال شخصی در نوبت کمیسیون قرار گیرد، لذا خواهشمندیم امام جمعه موقت شیراز مصداق‌ها را برای پیگیری اعلام کنند؛ از طرفی تا مراحل کمیسیون طی نشود، داشتن یا نداشتن معلولیت اعلام نمی‌شود و حق اعتراض به نتیجه کمیسیون هم محفوظ است.

هوشیار ضمن یادآوری اینکه سازمانی که با انگیزه الهی تاسیس شده و کار در آن عبادت است، نیازی به کار نمایشی ندارد، گفت: اشتغال و توانمندسازی جامعه هدفی از اهداف اصلی بهزیستی محسوب می‌شود و در این رابطه رئیس جمهوری در هجدهمین دوره جشنواره شهید رجایی در موضوع "تسهیل و ایجاد اشتغال" لوح و تندیس به سازمان بهزیستی کشور اعطاء کردند و در همین رابطه از اداره کل بهزیستی فارس نیز به عنوان استان برتر قدردانی شد.

مدیر کل بهزیستی فارس برنامه‌ریزی برای پیشگیری از اقدام به خودکشی را از فعالیت‌های تخصصی این سازمان ذکر و باردیگر بر لزوم اعلام مصداق‌ها در بیان نقدها تاکید کرد تا در صورت اثبات سهل‌انگاری، مطابق دستورالعمل‌های قانونی اقدام شود.

هوشیار همچنین ضمن اعلام اینکه طی حدود دو سال اخیر برای احداث خانه سالمندان در فارس مجوزی صادر نشده است، گفت: فرآیند دریافت مجوز نیازمند کسب استعلام از مراجع قانونی است و این استعلام‌ها جنبه بازدارندگی برای جلوگیری از ورود افراد دارای سوءسابقه انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر 88956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد