بیست و یکمین کمیته ستاد مناسب سازی استان خوزستان  برگزار شد

صبح امروز، بیست و یکمین کمیته ستاد مناسب سازی استان خوزستان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان، و با حضور مدیر کل ومعاون توانبخشی بهزیستی استان ، نمایندگان صداوسیما، بنیاد شهید، فرماندهی راهنمایی و رانندگی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راهداری، دانشگاه پیام نور، دبیر کمیسیون بانک ها، راه و شهرسازی، شهرداری و نماینده جامعه معلولین استان خوزستان در اداره کل بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان کرد: مناسب سازی محیط تردد معلولان و جانبازان و سایر افراد  با نیازهای خاص  ضرورتی اجتناب ناپذیر است که با مشارکت همه دستگاهها  امکان پذیر است.

محمد خانجی افزود:کلیه دستگاههای عضو کمیته باید  اجرایی نمودن مصوبات این جلسات را در مدت زمان تعیین شده و تا حصول نتیجه قطعی پیگیری کنند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: با توجه به فصل ۲ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، مناسب سازی محیط تردد افراد دارای معلولیت و دسترس پذیر نمودن حمل و نقل عمومی برای این عزیزان از وظایف دستگاه ها، وزارتخانه ها و سازمانهای متولی امر مناسب سازی است.

مهران کریمیان افزود: پیگیری و بررسی روند اجرای مصوبات بیستمین جلسه ستاد مناسب سازی و ارائه گزارش دستگاه ها از فعالیت ها و اقدامات انجام شده همچون مناسب سازی مجتمعات خدمات رفاهی بین راهی، مناسب سازی و دسترس پذیری معابر و پیاده روهای شهری، بررسی وضعیت ورودی و دسترسی به قسمت های اداری و عمومی پارکینگ و سرویس های بهداشتی اماکن دولتی از جمله مسائل مطرح در این جلسه بود.

گفتنی است ،انجام بازدید مشترک از مجتمعهای  بین راهی خدمات رفاهی تحت نظارت اداره راهداری توسط بهزیستی، انجمن معلولین، دفتر فنی مهندسی استانداری و اداره راهداری، بررسی و ارزیابی ساختمانهای اداری و تقدیر از دستگاه هایی که در این زمینه عملکرد بهتری داشته اند، و تهیه و پخش برنامه های آموزشی با موضوع مناسب سازی توسط صداوسیما از مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 86533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد