در رسانه| ۱۸ هزار نفر پشت نوبت برای ورود به چرخه‌ مستمری بگیری

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی در نشست خبری خود میزان افراد پشت نوبت برای ورود به چرخه مستمری بگیری را ۱۸ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش طنین باران فرگل صحاف در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه میزان افزایش رقم مستمری‌بگیر به ۲۱۳ درصد رسیده، خاطرنشان کرد: ۱۸ هزار نفر در استان پشت نوبت، وارد چرخه‌ مستمری بگیری شده‌اند.

وی با بیان این‌که در مراکز اورژانس اجتماعی در طول ۲۳ماه دولت سیزدهم به ۳۵ هزار و ۸۲۲ نفر ارائه خدمت شده افزود: ۶۹ هزار و ۵۲۱ نفر مشاور حضوری و بیش از ۱۴۰هزار و ۹۹۰ نفر از طریق خط ۱۴۸۰ مشاوره تلفنی دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه میانگین سازگاری زوجین متقاضیان طلاق توافقی در کشور ۱۸ درصد است، ادامه داد: میزان سازگاری زوجین که متقاضی طلاق توافقی بودند با همت همکاران در مشاوره‌ی حضوری و از طریق سامانه تسنیم به ۲۰ درصد رسیده که بالاتر از میانگین کشوری است. 

در رسانه| ۱۸ هزار نفر پشت نوبت برای ورود به چرخه‌ مستمری بگیری

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در حال حاضر ۴۹مرکز شبانه روزی نگهداری افراد دارای معلولیت و ۹۲ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی در استان در حال ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی هستند.

وی گفت: تعداد مقیمان مراکز شبانه‌روزی استان ۲۴۰۷ نفر و تعداد خدمت گیرندگان از مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی ۴۳۲۶ نفر می‌باشند.

وی یادآورشد: تعداد ۲۶هزار و ۱۰۲ نفر افراد معلول، سالمند، کودکان بی‌سرپرست، معتادان و بیماران روانی مزمن در مراکز شبانه تحت مراقبت هستند.

صحاف با اشاره به اینکه ۹۳هزار و ۶۱۶ خانوار در استان تحت پوشش بهزیستی هستند، ادامه داد: سال گذشته علاوه بر اعتبارات دولتی، ۲۰۰میلیارد تومان نیز از طریق کمک‌های مردمی به بهزیستی استان تعلق گرفته‌است.

وی افزود: طی یک سال گذشته تعداد ارائه خدمات پیشگیری از معلولیت اعم از غربالگری شنوایی، بینایی، ژنتیکی و آگاه سازی ۴۲۶ هزار و ۸۳۴ مورد بوده، و تعداد ۹۳۹ مورد مناسب سازی منزل و خودروی معلولان انجام گرفته شده‌ است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی، سازمانی پیشرو در خصوصی سازی است، بیان کرد: تعداد مراکز و موسسات در استان ۸۳۱ مرکز با دو هزار و ۹۳۰ نفر فرد شاغل در حال فعالیت است که اداره بهزیستی استان امسال با اخذ مجوز تعداد سه هزار نفر کارمند تحصیل کرده در رشته‌های مرتبط با بهزیستی را جذب کرده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی به خدمات ارائه شده به بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: پرداخت مستمری، کمک هزینه معیشت به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو، پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال و …. از جمله خدماتی است که به بانوان سرپرست خانوار تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: تعداد زنان مستمری بگیر سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی ۲۵هزار و ۲۶۶خانوار است.

وی با اشاره به طرح ۲۰۲۰ که در مناطق محروم اجرایی می‌شود، گفت: این طرح به کمک بهزیستی، هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره) در محله‌های کم برخوردار و محروم روستایی و عشایری اجرا می‌شود.

صحاف افزود: در شهرستان‌های هشترود ۴۷خانوار، چاراویماق ۴۲، مراغه ۵۰، و میانه و اهر این طرح با استفاده از کمک‌های مردمی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های این طرح تصریح کرد: شناسایی محلات محروم، برگزاری کلاس‌های توانمند سازی، اجرای برنامه‌هایی برای اوقات فراغات نوجوانان، برگزاری مسابقات ورزشی، شناسایی افراد معتاد و … از اقداماتی است که در این طرح عملیاتی می‌شود.

وی افزود: ۲۸ هزار نفر سالمند معادل ۵. ۷۴ درصد در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که در ۹ مرکز نگهداری سالمندان ۴۴۰ نفر سالمند بالای ۶۰ سال مراقبت و نگهداری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تعداد ۷۰ مرکز تخصصی درمان و بازتوانی معتادین در سراسر استان فعالیت می‌کنند که ۱۹مرکز آن اقامتی، ۳۴ مرکز سرپایی و ۱۹مرکز کاهش آسیب می‌باشند.

 وی افزود: در استان مراکز ماده ۱۶ زیر نظر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مراکز ماده‌ ۱۵ که خصوصی هستند با دریافت هزینه و یارانه دولت اداره می‌شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته، ۵۶ مرکز درمانی ۲۴هزار نفر را تحت پوشش قرار داده و ۱۴ مرکز کاهش آسیب به ۲۳۰۰ نفر ارائه خدمت کرده که از این تعداد ۸۰ درصد را مردان و ۲۰درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی همچنین مساعدت به ترک درمان دو هزار و ۹۸۶ نفر به طور رایگان با مبلغ ۴/۸میلیارد تومان به افراد نیازمند از طریق یاری برگ را از دیگر اقدامات بهزیستی عنوان کرد.

کد خبر 86380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد