در رسانه| سه مرکز توانبخشی مراقبتی بهزیستی در تبریز افتتاح شد

در ششمین روز از هفته بهزیستی، ساختمان جدید مرکز توانبخشی مراقبتی سالمندان آنا، خانه حمایتی بیماران روانی مزمن و خانه افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی در تبریز به بهره‌برداری رسید.

عصرآزادی آنلابن – مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید مرکز توانبخشی سالمندان اظهار کرد: این مرکز با زیربنای ۱۰۸۰ مترمربع و با ظرفیت اسمی ۷۰ نفر با هزینه تمام شده ۱۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

فرگل صحاف همچنین در تشریح عملکرد سال ۱۴۰۱ معاونت توانبخشی بهزیستی آذربایجان شرقی، تعداد مقیمان مراکز شبانه‌روزی استان را ۲۴ هزار و هفت نفر و تعداد خدمت گیرندگان از مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی را ۴۳ هزار و ۲۶ نفر عنوان و بیان کرد : در حال حاضر ۴۹ مرکز شبانه‌روزی نگهداری افراد دارای معلولیت و ۹۲ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی در حال ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی استان هستند.

وی افزود: تعداد مراکز شبانه‌روزی سالمندان در استان، ۹ مرکز است که تعداد ۴۳۰ سالمند در آن ساکنند و این مراکز در شهرستان های تبریز، آذرشهر، مراغه، مرند و میانه قرار دارند و یک هتل آپارتمان سالمندان با امکانات ویژه در شهرستان مراغه در حال خدمت رسانی به سالمندان است.

صحاف همچنین به بهره‌برداری از خانه حمایتی بیماران روانی مزمن (نیمه راهی) اشاره کرد و افزود: در راستای توانمندسازی بیماران روانی مزمن و طرح یکپارچه خانه های حمایتی بیماران روانی مزمن که توسط معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اجرا می شود (مرکز شبانه‌روزی،خانه یک چهارم راهی، خانه نیمه راهی، خانه مستقل)، خانه حمایتی بیماران روانی مزمن در کجاباد به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: در آذربایجان شرقی ۹ مرکز شبانه‌روزی بیماران روانی و پنج خانه یک چهارم راهی و یک خانه نیمه راهی وجود دارد که با افتتاح این خانه، تعداد خانه های نیمه راهی استان به ۲ خانه رسید.

وی گفت: این خانه ها، فضایی همانند خانه های سنتی ایرانی دارند و در راستای اجرای سیاست های سازمان مبنی بر تأسیس خانه و کوچک سازی مراکز ایجاد شده اند.


بیماران مزمن روانی در مراکز شبانه‌روزی توانایی‌های لازم را جهت ورود به خانه یک چهارم راهی کسب می‌کنند و به ترتیب از خانه یک چهارم راهی به نیمه راهی و در نهایت به خانه مستقل انتقال پیدا می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: مقارن با بزرگداشت هفته بهزیستی و در راستای اجرای سیاست های سازمان مبنی بر تأسیس خانه و کوچک سازی مراکز، خانه افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی نیز در شهر تبریز به بهره‌برداری رسید.

صحاف افزود: این خانه نخستین خانه در سطح استان برای این گروه از افراد دارای معلولیت بوده و تعداد افراد مقیم خانه تا سقف ۱۰ نفر است.

کد خبر 86096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد