در رسانه | افزایش ۲۱۳ درصدی مبلغ مستمری در سال ۱۴۰۱/ تحویل ۱۴۱۳ واحد مسکونی به مددجویان

مدیر کل سازمان بهزیستی آذربایجان شرقی از تحویل ۱۴۱۳ واحد مسکونی به مددجویان و افزایش ۲۱۳ درصدی مبلغ مستمری در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

فرگل صحاف در مشست خبری خود با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی به مناسبت هفته گرامیداشت بهزیستی ضمن بیان این که اداره بهزیستی متولی اصلی سلامت اجتماعی در کشور است، گفت: سازمان بهزیستی نه تنها با جامعه هدف خود بلکه با کل جامعه در ارتباط بوده و وظیفه اصلی آن حفظ سلامت اجتماعی است.

وی افزود: با نگاه در کارنامه ۲۳ ماهه دولت سیزدهم شاهد جهش هایی در شمای کلی سازمان هستیم؛ از این جهش ها می توان به تحویل ۱۴۱۳ واحد مسکونی به مددجویان، اراده تسهیلات در راستای اشتغال و تثبیت شغلی ۱۷۶۰۴ نفر و صدور ۱۲۷ مورد پروانه کسب برای این افراد اشاره کرد.

افزایش ۲۱۳ درصدی مبلغ مستمری در سال ۱۴۰۱

وی ضمن اعلام افزایش ۲۱۳ درصدی مبلغ مستمری گفت: با همت ریاست محترم سازمان بهزیستی کل کشور، تعداد مستمری بگیران پشت نوبت در اکثر استان ها به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: در طول ۲۳ ماه گذشته ۶۹۵ خدمت در مراکز اورژانس اجتماعی استان اراده گردیده است که از این خدمات می توان به مشاوره های روانشناختی، مشاوره های طلاق و .. اشاره کرد که خوشختانه در راستای تلاش سازمان بهزیستی و سایر ارگان ها و نهاد های مرتبط، میزان طلاق توافقی در آذربایجان شرقی به ۱۸ درصد رسیده است که از نرم میانگین کشوری بیشتر است؛ اداره کل بهزیستی استان همانند سایر ادارات بهزیستی کشور، مرکز نگهداری و ارایه خدمت به افراد معلول و سالمند و فرزندان بی سرپرست و ... است که تعداد ۲۶ هزار ۱۰۲ نفر در مراکز بهزیستی آذربایجان شرقی تحت مراقبت هستند.

وی ادامه داد:تنها متولی نگهداری ازکودکان زیر ۱۸ سال که یتسم یا بد سرپرست هستند، بهزیستی است. از این رو تعداد فرزندان امداد بگیر که بد سر پرست و نزد خانواده امداد ماهیانه دریافت می کنند، ۱۶۰۵ نفر هستند که بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن ها در نظر گرفته می شود و لذا فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل ۲۵ نفر هستند که با اعتباری ۱۷/۵ میلیارد ریال انجام پذیرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بر طبق آخرین آمار دریافتی، تعداد ۵۴ نفر از کودکان شرایط پذیرش خانواده را دارند و به نوبت بر اساس ساماندهی سامانه به والدین در خواست کننده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به ریز جزئیات حوزه زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار ۲۵ هزار و ۵۴۲ خانوار در حوزه زنان سرپرست خانوار در استان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دادند که ماهانه ۹۹ میلیارد ریال مستمری به این افراد پرداخت می شود. همپنین لازم به ذکر است سازمان بهزیستی آذربایجان شرقی ماهانه کمک هزینه ای نیز برای خانوار های دارای فرزند چندقلو پرداخت می کند که تعداد ۱۶۹۴ خانوار شامل این طرح هستند که ماهانه اعتباری بالغ بر۱۲.۹۹ میلیارد ریال برای این خانوار ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای آماده سازی شغلی ۴۹۰ نفر از زنان سرپرست خانوار نیز اعتباری بالغ بر ۴.۴ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و برای ۲۳۷ نفر این افراد تسهیلات بلا عوض با اعتبار ۱۴.۲۴ میلیارد ریال پرداخت گردیده است.

صحاف در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حمایت‌های بیمه‌ای مددجویان خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی برای یک هزار و ۲۱۱ نفر، بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی معلولان سه هزار و ۱۴ نفر و کمک هزینه ارتقای کارایی معلولان ۴۹۵ نفر و کاریابی برای ۴۲۰ نفر از معلولان فراهم شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از اجرای طرح ۲۰ ۲۰ در مناطق محروم خبر داد و گفت: این طرح به کمک بهزیستی، هلال احمر، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در محله‌های محروم و کم برخوردار اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: شناسایی محلات، برگزاری کلاس‌های توانمندسازی، اجرای طرح‌های غنی سازی اوقات فراغت، برگزاری مسابقات ورزشی و …از جمله برنامه‌های این طرح است.

صحاف میزان جذب مشارکت‌های مردمی را طی یک سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: مشارکت‌های مردمی به صورت نقدی، غیرنقدی و خدماتی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که به بهره مندی از ظرفیت کلیه مراکز دولتی و ۱۸۷ مؤسسه خیریه دارای مجوز از بهزیستی جذب شده است.

وی در ادامه با بیان این که ۱۶۶ مرکز مثبت زندگی در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند، گفت: شاخص بازدید از منزل مددجویان یک هزار و ۶۹۴ بازدید به ازای هر مرکز بود که آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

صحاف در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر تفاهم نامه اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی با اداره آموزش و پرورش استان گفت: تمامی تلاش ما برابری دانش آموزان بد سرپرست و یا بی سرپرست و... با دانش آموزان دیگر است و خوشبختانه آموزش و پرورش نیز در این مورد همیشه کمک حال سازمان بهزیستی بوده است.

وی در پایان اظهار داشت: دانش آموزان معلولی که حائز شرایط باشند در مدارس استثنایی استان و دانش آموزانی که توانایی درس‌خواندن در چنین مدارس را نداشته باشند در مراکز روزانه ما آموزش های لازم را دریافت می کنند.

کد خبر 86090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد