در رسانه | بیش از ۹۳ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی آذربایجان‌شرقی هستند

«صحاف» با اشاره به اینکه ۹۳ هزار و ۶۱۶ خانوار در استان تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: سال گذشته علاوه بر اعتبارات دولتی، ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق کمک‌های مردمی به بهزیستی استان تعلق گرفته‌ است.

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «فرگل‌ صحاف» مدیرکل بهزیستی استان، امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۶۴۰ نفر مددجو و معلول در استان به اشتغال و تثبیت شغلی رسیده‌اند، اظهار داشت: ۱۸ هزار نفر در استان پشت نوبت، وارد چرخه‌ مستمری بگیری شده‌اند.

وی با بیان اینکه در مراکز اورژانس اجتماعی در طول ۲۳ ماه دولت سیزدهم به ۳۵ هزار و ۸۲۲ نفر ارائه خدمت شده افزود: ۶۹ هزار و ۵۲۱ نفر مشاور حضوری و بیش از ۱۴۰ هزار و ۹۹۰ نفر از طریق خط ۱۴۸۰ مشاوره تلفنی دریافت کرده‌اند.

صحاف، با بیان اینکه میانگین سازگاری زوجین متقاضیان طلاق توافقی در کشور ۱۸ درصد است، ادامه داد: میزان سازگاری زوجین که متقاضیان طلاق توافقی بودند با همت همکاران در مشاوره‌ حضوری و از طریق سامانه تسنیم به ۲۰ درصد رسیده که بالاتر از میانگین کشوری است. 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۹ مرکز شبانه روزی نگهداری افراد دارای معلولیت و ۹۲ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی در استان در حال ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی هستند، افزود: تعداد مقیمان مراکز شبانه روزی استان دو هزار و ۴۰۷ نفر و تعداد خدمت گیرندگان از مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی چهار هزار و ۳۲۶ نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ هزار و ۶۱۶ خانوار در استان تحت پوشش بهزیستی هستند، ادامه داد: سال گذشته علاوه بر اعتبارات دولتی، ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق کمک‌های مردمی به بهزیستی استان تعلق گرفته‌ است.

صحاف افزود: طی یک سال گذشته تعداد ارائه خدمات پیشگیری از معلولیت اعم از غربالگری شنوایی، بینایی، ژنتیکی و آگاه سازی ۴۲۶ هزار و ۸۳۴ مورد بوده، و تعداد ۹۳۹ مورد مناسب سازی منزل و خودروی معلولان انجام گرفته شده‌ است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی، سازمانی پیشرو در خصوصی سازی است، بیان کرد: تعداد مراکز و موسسات در استان ۸۳۱ مرکز با دو هزار و ۹۳۰ نفر فرد شاغل در حال فعالیت است.

کد خبر 85809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد