سه گروه به جمع گروه های همیار زنان و دختران ایلام اضافه شدند

همزمان با بزرگداشت هفته بهزیستی سه گروه همیار زنان و دختران در شهرستانهای دهلران، ملکشاهی و ایوان با حضور فرماندار ایوان، معاونان اداره کل بهزیستی ایلام و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان افتتاح شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام در حاشیه این آیین توضیح داد: طرح گروه‌های همیار یکی از برنامه‌های بهزیستی برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و دختران خود سرپرست بوده که امکان دریافت سرمایه کار و وام خوداشتغالی را ندارند و با عضویت در این گروه‌ها می‌توانند زمینه اشتغال خود را فراهم کند.

به گفته "علی محمودی"، گروه های همیار با هدف ارتقا سطح توانمندی، حرفه آموزی و اشتغال، حل و رفع مشکلات مادی، استقلال مالی و خودباوری تشکیل و تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران خود سرپرست مددجوی زیر پوشش به عضویت این گروه ها در آمده اند.

وی ادامه داد: زنان و دختران مددجوی ساکن در مناطق روستایی و شهری استان که توانمندی شغلی خاصی داشته در این طرح پس از تشکیل گروه با دریافت کمک بلاعوض از بهزیستی بصورت گروهی اقدام به فعالیت شغلی می کنند.

وی با ذکر اینکه  هر یک از گروه های همیاری که امروز افتتاح می شوند بین پنج تا هفت نفر عضویت داشته و به این گروه ها در مجموع کمک بلاعوض اولیه در مجموع یک میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال پرداخت شده، افزود:  کمک بلاعوض هریک از این گروه ها تا سقف یک میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال تا پایان سال در راستای تقویت و توسعه و تثبیت گروه و فعالیشان افزایش خواهد یافت.

به گفته معاون اجتماعی بهزیستی ایلام، این گروه ها در زمینه خیاطی و تولیدی پوشاک فعالیت دارند و با احتساب آنها تعداد کل این گروه ها به بیش از 60مورد افزایش یافت.

۲۴الی ۳۰تیرماه هفته بهزیستی با شعار برای مردم، برای به زیستن نامگذاری شده است.

کد خبر 85257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد