نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

به مناسبت هفته بهزیستی نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان همدان با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل بهزیستی با حضور معاونین حوز های تخصصی، مسئولین دفاتر فناوری و اطلاعات و مناسب سازی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان مدیر کل بهزیستی استان با تبریک هفته بهزیستی و یاد و خاطره بنیانگذار سازمان بهزیستی کشور دکتر شهید محمد علی فیاض بخش گفت ارائه خدمات از بدو تولد و در طول زندگی در حوزه ای مختلف از قبیل پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد، خدمات آزمایشات ژنتیک، مراکز مشاوره، مداخله در طلاق، درمان اعتیاد، اشتغال  زنان سرپرست خانوار، معلولین و بهبود یا فتگان، ارائه خدمات مسکن و اشتغال است وبهزیستی وظایف سخت و سنگینی در این زمینه بر عهده دارد.

وی در ادامه افزود: اداره کل بهزیستی استان در حال حاضرهمدان پشت نوبتی بهزیستی ندارد افراد زیادی پشت نوبتی پوشش بهزیستی بودند که با اقدامات انجام شده در یک سال و نیم اخیر خانواده دارای شرایط در استان تحت پوشش قرار گرفته‌اند و اکنون پشت نوبتی نداریم و رشد ۷۰ درصدی مبلغ مستمری نیز در این حوزه افزایش داشته است. .

 شاهقدمی  گفت:۲۳مرکز روزانه و ۱۱ مرکز ویزیت و مراقبت در منزل در حال ارائه خدمات میباشند و همه افراد ضایعه نخاعی از خدمات استفاده و مستمری دریافت میکنند  .

مدیر کل بهزیستی استان در ادامه افزود :در حال حاضر دو مرکز در ملایر و اسد آباد افتتاح شده و مشکلی در جهت پذیرش معلولین روان نداریم.

محمد مهدی شاهقدمی گفت : در حوزه معاونت امور اجتماعی استان بیش از ۳۰۰۰ نفر مستمری در یافت میکنند و در این حوزه خدمات مفیدی به دو قلوها و سه قلو ها و خانواده های چهار قلو ارائه میشود  و نگهداری از فرزندان فاقد سرپرست و خدمات بیمه و اشتغال در حال انجام است. وی در ادامه افزود بیش از ۱۶۰۰ نفر از اورژانس اجتماعی خدمت گرفته و بیش از ۵۰۰ نفر با خط ۱۲۳ تماس گرفته اند. در معاونت پیشگیری استان در ۵۰ محله خدماتیی از قبیل غربالگری بینایی و شنوایی کودکان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی نگهداری معتادان متجاهر و خدمات مشاوره انجام شده است.

مدیر کل بهزیستی استان در مورد حوزه مشارکتهای مردمی نیزگفت : علاوه بر اخذ مشارکتهای نقدی و غیر نقدی و اعطای تسهیلات و اشتغال رشد بسیار مناسبی انجام شده است.

وی درادامه افزود در حوزه مسکن ۱۰۹ درصدی، در حوزه اشتغال ۱۱۴ درصدی، در حوزه مشارکتهای مردمی ۲۳درصدی، مستمری بگیران ۷۰ درصدی، غربالگری بینایی ۲۵۰ درصدی رشد   داشته ایم  .

نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان همدان: بیش از 22 هزار مستمری بگیر توانبخشی تحت پوشش بهزیستی استان همدان هستند معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: تعداد 22 هزار و 158 نفر در استان همدان از مستمری حوزه توانبخشی بهزیستی بهره مند هستند. به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان همدان، امیر کوکاییان؛ معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان همدان در نشست خبری امروز با فعالین رسانه ای استان همدان که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، از پیگیری راه اندازی مرکز شبانه روزی بیماران روانی مزمن در استان خبر داد. وی با بیان اینکه در پایان سال گذشته تعداد یک هزار و 983 نفر از حق پرستاری بهره مند بودند، گفت: با پیگیری های به عمل آمده خوشبختانه این میزان در حال حاضر به 2 هزار و 198 نفر رسیده است. معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تعداد 22 هزار و 158 نفر در استان همدان از مستمری حوزه توانبخشی بهزیستی بهره مند هستند. کوکاییان، میزان اعتبار این مستمری ها را بالغ بر 9 میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت ماهانه اعلام کرد. کوکاییان در دامه صحبت های خود به راه اندازی و گسترش خانه های حمایتی و میان راهی، راه اندازی و تجهیز قرنطینه مراکز شبانه روزی وغیره اشاره کرد.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان اعلام کرد؛ جذب صددرصدی تسهیلات اشتغال توسط بهزیستی استان همدان معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان از جذب صددرصدی تسهیلات اشتغال توسط بهزیستی استان خبر داد و گفت: طی سال گذشته، تعداد 2 هزار و 870 شغل در این راستا توسط بهزیستی استان همدان ایجاد شد. به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان همدان، مرتضی حیدری؛ معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه استان همدان که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، عنوان کرد: سال گذشته، جذب صدرصدی تسهیلات اشتغال توسط بهزیستی استان همدان را شاهد بوده ایم. وی، مبلغ این تسهیلات را بالغ بر 140 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته، تعداد 2 هزار و 870 شغل در این راستا توسط بهزیستی استان همدان ایجاد شد. در ادامه، مهندس عبدالحسین نوری؛ سرپرست معاونت پشتیبانی و امور مالی اداره کل بهزیستی استان همدان نیز به تشریح وضعیت نیروی انسانی بهزیستی استان پرداخت.

نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی استان همدان خبر داد؛ حمایت بهزیستی استان همدان از 812 خانواده دارای فرزند چندقلو به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان همدان، علیرضا سمائی؛ معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی استان همدان در نشست خبری امروز در جمع اصحاب رسانه استان همدان که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، عنوان کرد: تعداد 812 خانواده همدانی دارای فرزند چندقلو از حمایت های بهزیستی بهره مند هستند. وی در ادامه، تشریح کرد: این خانواده ها شامل 730 خانواده دارای فرزند دوقلو، 79 خانواده دارای فرزند سه قلو و سه خانواده دارای فرزند چهارقلو هستند. معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی استان همدان به اجرای برنامه های توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان همدان نیز اشاره کرد و به تشریح دیگر خدمات بهزیستی از قبیل اورژانس اجتماعی، مراکز شبه خانواده و غیره پرداخت. ** اجرای طرح پیشگیری از خودکشی در 53 محله استان همدان در ادامه، سیاوش رهبر؛ سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان همدان از اجرای طرح پیشگیری از خودکشی در 53 محله استان همدان خبر داد. وی با اشاره به اجرای طرح های آگاهسازی در حوزه های مختلف از سوی اداره کل بهزیستی استان همدان تشریح کرد: این طرح ها شامل آگاهسازی های پیش از ازدواج، ازدواج، سالمندی، پیشگیری از معلولیت ها، طرح هایی از قبیل طرح همیار مادر و کودک وغیره است.

در ادامه نشست خبری معاونین حوزه  های مختلف گزارش از اقدامات انجام شده در حوزه های خود را تشریح کردند و خبرنگاران و اصحاب رسانه سوالات، پرسش ها و  مشکلات حوزهای مختلف را در سطح شهر مطرح کرده و معاونین به سوالات پاسخ دادند.

عبدالحسین نوری مسئول دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان  در این نشست خبری نیز با اشاره به  اقدامات انجام شده در سطح استان،  در خصوص وظایف شهرداری، دستگاه های اجرایی و بانک ها و آسیب شناسی  اقدامات صورت گرفته مطالبی را مطرح کرد.

وی در خصوص مناسب‌سازی معابر بیان کرد: قانون جامع حمایت از معلولان، فصل الخطاب است و اگر این قانون اجرایی شود بسیاری از مشکلات معلولان حل خواهد شد.

نوری  افزود: دستگاه‌های مختلف مانند سازندگان، شرکت‌های غیردولتی و شهرداری‌ها وظیفه مناسب‌سازی اماکن عمومی برای تردد معلولان را بر عهده دارند اما با توجه به اینکه در گذشته خوب در این زمینه کار نشده است، اکنون موانع زیادی در خیابان‌های شهر و ادارات وجود دارد و برای حل مشکلات معلولان در این خصوص، باید کار با چندین برابر سرعت اجرا شود.

مسئول دفتر فنی مناسب سازی بهزیستی استان با بیان اینکه مناسب‌سازی نیازمند بسیاری از گروه‌های جامعه است و هماهنگی دستگاههای مختلف را میطلبد، گفت: باید توجه شود این مناسب‌سازی تنها برای معلولان نیست. جمعیت ما در حال رفتن به سمت سالمندی است و شهرسازی و ادارات باید به گونه ای باشند که امکان تردد برای همه فراهم باشد.

 در ادامه نشست خبری خبرنگاران موضوع بیمارستان شهید بهشتی رابیان کردند که آیا بهزیستی بیمارستان شهید بهشتی را تحویل خواهد گرفت یانه مدیر کل بهزیستی استان بابیان اینکه طبق جلساتی با ریاست  سازمان بهزیستی کشور و وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته که امیدواریم با نگاه مثبت استاندار همدان و شورای تامین  نتیجه خوبی حاصل شود . 

مدیرکل بهزیستی استان  درپایان نشست خبری  با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و صفر و ایام عزداری سرور و سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین گفت:واحد مشارکتهای مردمی بهزیستی استان آماده دریافت نذورات نقدی و غیر نقدی همشهریان عزیز میباشد وشهروندان می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۶۹۲۷۸۳۹۳ یا شماره شبا ۲۱۰۱۰۰۰۰۴۱۶۵۰۳۴۵۴۱۷۲۴۰۱۱به حساب بهزیستی واریز کنند تا بیشتر به افراد تحت پوشش کمک شود.

نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

نشست خبری مدیر کل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

.

.

کد خبر 85039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد