بندرعباس| برگزاری کارگاه آموزشی شناخت انواع مواد مخدر

کارگاه آموزشی آشنایی با انواع مواد مخدر و همچنین راه‌های پیشگیری و مقابله با آن با حضور کارکنان اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس برگزارگردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ با توجه به اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه‌ی ارتقاء سلامت جامعه و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی، کارگاه آموزشی یک‌روزه با عنوان "شناخت انواع مواد مخدر و آشنایی با عوارض سوء مصرف آن‌ها" با حضور کارکنان اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس و با تدریس سرهنگ صمیمی از دایره مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی استان هرمزگان در محل سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان برگزار گردید.

در این کارگاه آموزشی، سرهنگ صمیمی ضمن ارائه مباحث مختلفی در زمینه آشنایی با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد، به تشریح موضوعاتی نظیر؛ تعریف اعتیاد، تاریخچه مصرف مواد مخدر، اثرات مصرف مواد، باورهای اشتباه درباره مصرف مواد، علت گرایش به مصرف مواد مخدر، نحوه‌ی شناسایی مواد مخدر، آثار جسمانی و روانی انواع مواد و... پرداخته و در خصوص تجربه‌های افراد مختلف در مصرف مواد مخدر و آثار سوء آن توضیحاتی ارائه نمود.

وی در ادامه با معرفی مواد مخدر و روانگردانی همچون گل، گراس، شیشه، ال اس دی، پان پراگ و… درقالب بسته های شکلات، آدامس و اشکال مختلف دیگر که بین جوانان و قشر دانش آموز و شاید کم سن و سال نفوذ کرده است، هشدار داد: غفلت در این خصوص می‌تواند خسارت‌ها و آسیب‌هایی را بر جسم و به خصوص روح و روان انسان بگذارد و باید تمرکز و کنترل بیشتری بر نحوه رفتار و کارهای فرزندانمان داشته باشیم.

سرهنگ صمیمی در پایان این کارگاه آموزشی، با ارائه توصیه‌های پیشگیرانه به والدین عنوان کرد: والدین باید درباره مواد اعتیادآور (علل و عوامل مؤثر در مصرف مواد، خطرات، عوارض و علائم آن) اطلاعات کافی کسب کنند و مهارت‌های تربیتی خود را افزیش داده و الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشند .

در انتهای کارگاه نیز با مشارکت شرکت‌کنندگان جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید.

کد خبر 83079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد