رشت | همایش گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر در بهزیستی شهرستان رشت برگزار شد

همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر ،همایش گرامیداشت این هفته با حضور دکتر امیررحیمیان سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی گیلان ،مژگان اخوان مدیر بهزیستی رشت و سایر مسئولین و کارشناسان حوزه اعتیاد به همت حوزه پیشگیری بهزیستی رشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ در این مراسم دکتر رحیمیان ضمن گرامیداشت این روز و تقدیر از فعالان این عرصه ، به شعار روز جهانی مبارزه با مواد مخدر (ابتدا مردم؛ انگ و تبعیض را متوقف و پیشگیری را تقویت کنید) اشاره کرد و گفت: ما باید ابتدا بیمار مبتلا به اعتیاد را  به چشم یک انسان ببینیم و از انگ زدن جلوگیری کنیم و به دنبال درمان مشکلات روحی و جسمی وی باشیم و همچنین تمام تلاش خود را در مسیر پیشگیری انجام دهیم.

وی در ادامه افزود ما در این هفته باید در خصوص خدمات انجام شده ، آگاه‌سازی و اطلاع رسانی کنیم تا سایر نهادها ، ارگانها وعموم مردم با خدمات ارائه شده توسط بهزیستی در این حوزه آشنا شوند.

دکتر رحیمیان همچنین اظهار داشت: ما در مراکز تحت نظارت بویژه مراکز ترک اعتیاد بر روی انجام فعالیت ها بر اساس دستورالعمل ها تاکید داریم و با مراکزی که  فعالتهای مغایر با دستورالعمل ها داشته باشند،برخورد خواهیم کرد.

در ادامه این همایش صمد نصراله زاده  روانشناس و درمانگر اعتیاد در خصوص  عوارض ،علائم، نشانه ها و مداخلات دارویی و غیر دارویی مواد مخدر ،محرک زا و وهم زا برای روانشناسان مراکز اقامتی میان مدت ،بلند مدت ،سرپایی ، کاهش آسیب ومراکز مثبت زندگی  به ایراد سخنرانی پرداخت و افزود:در پیشگیری از  اعتیاد و درمان آن فرهنگ سازی، حساس سازی، اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی مردم بسیار موثر است.

کد خبر 82447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد