بهزیستی درکنترل و کاهش آسیب های اجتماعی پیشقدم است 

سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهزیستی در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی همواره پیشقدم بوده است، عنوان کرد: همه دستگاههای متولی در زمینه آگاهسازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بین نوجوانان و در ایام فراغت از تحصیل پای کار باشند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهناز آقاخانی در جلسه حمایت گیری، ظرفیت سازی وهم افزایی از سازمانها ونهاد های فعال درزمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی که با حضور دستگاه های اجرایی برگزار شد، ضمن تشریح اهمیت و اهداف اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان (مانا) گفت :این طرح می تواند در بالابردن ظرفیت فکری و عملی نوجوانان موثر باشد و به آنها بیاموزد در مواجهه با آسیب های  اجتماعی چگونه مراقب خود باشند.  

وی خاطر نشان کرد: اجرای برنامه های مشارکتی  بین نوجوانان می تواند توانمندی و ظرفیت لازم برای ترویج پیام های پیشگیری، شناخت مسایل، مخاطرات و چالش های اولویت دار و در نتیجه ارایه راه حل های خلاقانه برای حل مسایل و طراحی پروژه های کوچک همیاری را  ایجاد کند.  
وی تقویت اعتماد به نفس وارتقاء توانمندیهای نوجوانان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی وایجاد وتوسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان را مهم برشمرد و افزود: اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی می تواند موجب افزایش کارایی و اثر بخشی به ویژه در گروه سنی نوجوانان به دلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر شود و زمینه ی ارتقاء دانش و آگاهی آنان را فراهم آورد.

آقاخانی بیان کرد: برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) امسال نیز با همکاری دستگاه های اجرایی و ازطریق تسهیلگران آموزش دیده و در مکان های عمومی محلات کلیه شهرستانها با برگزاری جلسات آموزشی و آگاه سازی اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته این طرح در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وافزایش شناخت نسبت به مسائل وآسیبهای اجتماعی با حضور نزدیک به ۴۰۰ نفر در۱۹ گروه  از دختران وپسران  نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال در شهرستان های زنجان و ابهر، خدابنده و ماهنشان برگزار شد.
گفتنی است در این جلسه تمامی دستگاههای اجرایی اعم از آموزش وپرورش، اداره ورزش وجوانان، سپاه، بسیج، هلال احمر، شهرداری، فرهنگ وارشاد اسلامی، فنی وحرفه ای و...ضمن استقبال از این برنامه در جهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی درنوجوانان، باتوجه به ظرفیتهای خود درجهت حمایت از اجرای این برنامه از جمله  تهیه وسایل کمک آموزشی، بسته تشویقی،  اختصاص مکان، جامعه هدف، سالن ورزشی و ... قول همکاری دادند.

کد خبر 82276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد