برگزاری دوره ی آموزشی  و بازآموزی دستورالعمل های توانمندسازی معلولین

دوره ی آموزشی و بازآموزی مفاهیم اولیه توانبخشی و دستورالعمل ها و شیوه نامه های مربوطه برای کارشناسان ، مددکاران و مسئولین توانبخشی شاغل در ادارات بهزیستی بندرعباس ، قشم ، هرمز و حاجی آباد و مسئولین و مددکاران مراکز مثبت زندگی برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ دوره ی آموزشی و بازآموزی مفاهیم اولیه توانبخشی  و دستورالعمل ها و شیوه نامه های مربوطه برای کارشناسان ، مددکاران و مسئولین توانبخشی شاغل در ادارات بهزیستی  بندرعباس ، قشم ، هرمز و حاجی آباد و مسئولین و مددکاران مراکز مثبت زندگی برگزار گردید .

در این دوره ی آموزشی مهدی محمدی معاون توانبخشی بهزیستی هرمزگان ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان ، بر ضرورت مطالعه دستورالعمل ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات افراد تحت پوشش مراکز توسط مددکاران و کارشناسان تأکید نمود و عنوان کرد: با هدف افزایش کیفیت برگزاری جلسه و پاسخ دهی بهتر به شرکت کنندگان این دوره به صورت منطقه ای برگزار می شود .

وی گفت :شهرستان های بندرعباس ، حاجی آباد ، هرمز و قشم منطقه یک ، شهرستان های جاسک، سیریک، بشاگرد، میناب و رودان در منطقه دو قرار دارند . شهرستان های بستک،بندرلنگه ،بندرخمیر ،پارسیان در منطقه سه قرار خواهد گرفت .

در ادامه با توضیحات زینب بابایی کارشناس مسئول توانمندسازی معلولین و سهیلا محمودی و نسرین صفوی کارشناسانان دفتر توانمندسازی معلولین و همچنین توضیحات تکمیلی عبدالرحیم حیدری تبار کارشناس مسئول توانپزشکی ، مفاهیمی چون انواع معلولیت ها ، نیازها و خدمات مورد نیاز آنان ، نحوه ی شناسایی نیازها و موارد مهم و قابل توجه ذکر شده در دستورالعمل ها و شیوه نامه های مربوط به خدمات : کمیسیون بدوی تعیین نوع و شدت معلولیت ، کمیسیون معافیت از سربازی مشمولین ، نحوه ی پرداخت کمک هزینه های تردد ، تحصیلی ، دانشجویی ، درمان ، معیشت و مستمری ، حق پرستاری ، مناسب سازی منزل و خودرو ، خرید خدمات توانبخشی ، صندوق درمان و شیوه ی بهره مندی از بیمه سلامت و طرح های حمایتی آن ، قانون حمایت از حقوق معلولین و ماده های ۲۵ – ۱۵- ۲۷ -۶ بطور خاص و ویژه ، نکات قابل ذکر برای صدور کارت شناسایی معلولیت ، نحوه ی بهره مندی از وام های اشتغال و سرمایه کار و ... همچنین ضرورت ارجاع افراد دارای معلولیت برای تشکیل پرونده مشاوره ژنتیک بصورت جامع و مفصل تشریح شد.

در پایان ضمن پاسخ گویی کارشناسان به سوالات شرکت کنندگان بر انتقال آمار و اطلاعات نیازهای شناسایی شده و خدمات ارائه شده در مراکز مثبت زندگی در پایان هر هفته به کارشناسان و مددکاران بهزیستی و بررسی نیازها و راهکارهای رفع آن با حضور مددکار مراکز مثبت زندگی در کمیته های توانبخشی شهرستان بصورت ماهیانه تاکید گردید.

کد خبر 81779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد