دادستان عمومی و انقلاب خوزستان از مرکز نگهداری کودکان خیابانی بازدید کرد

صبح امروز به مناسبت روز جهانی منع کار کودک ،"صادق جعفری چگنی" دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان با همراهی مدیر کل بهزیستی استان و سرپرست اداره بهزیستی اهواز از مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست خیابانی در اهواز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی  بهزیستی استان خوزستان ،دادستان عمومی و انقلاب استان ضمن ارزیابی امکانات مرکز و خدمات ارائه شده به کودکان  ،بر توجه ویژه به آموزش و پرورش  صحیح این کودکان  برای ورود به جامعه تاکید کرد.

چگنی ضمن تشکر از   خدمات  ارائه شده به کودکان ، بیان کرد:مجموعه دادستانی بی منت و با تمام توان در کنار  بهزیستی استان بوده و  آماده همکاری و همراهی با بهزیستی برای تامین نیازمندیهای  این کودکان و کمک به پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در استان  هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان نیز ضمن تشکر از حضور دادستان  و همکاری خوب مجموعه دادگستری بیان کرد: بهزیستی در این مرکز با ظرفیت ۳۰ کودک ۷ تا۱۲ سال  ،بر اساس وظایف  و مسئولیتهای قانونی  کودکان در معرض آسیب و آسیب دیده را  از زمان جذب  و شناسایی به صورت موقت یا دائم  و با هدف توانمند سازی و فراهم نمودن زمینه انتقال به خانواده  و یا جامعه  و یا خانواده جایگزین   مورد پرورش و مراقبت قرار می دهد.  

مهران کریمیان  با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ کودک ۸ تا ۱۲ سال در مرکز نگهداری می شوند ،افزود:هدف کلی از راه اندازی این مرکز  ساماندهی کودکان کار و خیابان در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی به منظور ارائه  و افزایش حمایتهای اجتماعی لازم با هدف کنترل  و کاهش آسیب های اجتماعی وارده به آنان  و  دسترسی آنها به خدمات تخصصی ،آموزشی و حمایتی است.

کد خبر 81589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد