دسترسی به یک جامعه خانواده محور بر اساس الگوهای اسلامی  و نقش زن در اسلام/ خدمت در بهزیستی یک فریضه الهی است 

خدمت در بهزیستی  یک فریضه الهی است که در وجود پرسنل این سازمان دیده می شود و ممتازترین و بالاترین افتخار خدمت به مردم و جامعه هدف است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛رویا احمدیان مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان در نشست علمی کاربردی مشاورین بانوان بهزیستی سراسر کشور، گفت: سازمان بهزیستی کشور با هدف محرومیت زدایی، ایجاد فرصت مناسب برای ارتقای زندگی جامعه هدف و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار به دست کارکنان خدوم این سازمان به این افراد خدمات ارائه می دهد.

وی با اشاره به عشق و انگیزه الهی در راه خدمت به جامعه هدف، افزود: خدمت در بهزیستی  یک فریضه الهی است که در وجود پرسنل این سازمان دیده می شود و ممتازترین و بالاترین افتخار خدمت به مردم و جامعه هدف است.
 احمدیان با بیان اینکه مردم اهل خدمت را می شناسند، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم خدمت صادقانه خود را با این نشست به اهداف عالیه برسانیم.
مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان با پر اهمیت برشمردن جایگاه و نقش زن در ایجاد آرامش در خانواده، اظهار داشت: زن در ایجاد آرامش و آسایش خانواده نقش برجسته ای دارد و در سلامت فرد و اجتماع نیز تاثیرگذار است. به دلیل جایگاه زن، خانواده نیز یکی از مهمترین محیط های موثر بر سلامت جسمی و روانی افراد است. 
وی با اشاره به اینکه زن پایه و محور اصلی در خانواده است، افزود: زن راهگشا و گره گشا در خانواده است و موجب پویایی، رشد و اعتلای خانواده و جامعه می شود و نقش مادری یکی از ارزشمندترین، مهمترین و سازنده ترین نقش‌ های زنان است.
 احمدیان با بیان اینکه دشمن به دنبال کمرنگ جلوه دادن نقش زنان در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: در عصر کنونی زنان و دختران ما می توانند با تربیت و تشویق فرزندان و  نسل جدید در امر پشتیبانی از ارزش های دینی موثر باشند.
وی با بیان این مطلب که سیاست های کلان سازمان بهزیستی جهت تحکیم بنیان خانواده در راستای خانواده محور است، مطرح کرد: هدف سازمان جهت ارتقا و تحکیم بنیان خانواده، دسترسی به یک جامعه خانواده محور بر اساس الگوهای اسلامی و نقش زن در اسلام است.
احمدیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) در خصوص نگرانی از کاهش جمعیت، گفت: پیرو فرمایشات ایشان، دولت مشوق هایی برای جوانی جمعیت و قوانینی برای رفاه حال بانوان کارمند در نظر گرفته است.
مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان با مهم برشمردن قوانین و مقررات خانواده محور در امر ازدواج آسان، گفت: چشم انداز جامعه ایرانی یک جامعه خانواده محور با الگو پذیری جامع از مباحث تربیت اسلامی است.
در ادامه، این مقام مسوول در خصوص طرح ها و برنامه های سازمان بهزیستی کشور در رابطه با ترغیب ازدواج آسان، سالم و ماندگار ، توسعه فرهنگ و ایجاد نشاط در بین بانوان، مدیریت فضای مجازی، مهارت‌ها ی فرزند پروری در عصر دیجیتال، تشکیل اتاق فکر برای گفتمان سازی بانوان جهت ارتقای سطح توانمندی آنان و غیره مطالبی را مطرح نمود.

کد خبر 79427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد