قرار گرفتن مساله فرزند پروری در اولویت برنامه های فرهنگی

وجود بانوان مملو از احساس و عاطفه است و ما با عدم برنامه‌ ریزی، احساس و عاطفه را ملاک قرار ندادیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ حجت‌الاسلام عالی، مشاور استاندار مازندران و دبیر قرارگاه جهادی محرومیت زدایی در نشست علمی کاربردی مشاورین بانوان سازمان بهزیستی کشور، گفت: بهزیستی استان مازندران در سال ۱۴۰۱ با پنجشنبه های جهادی در حد معجزه ظاهر شده است و موجب شناسایی جایگاه بهزیستی در اذهان مردم شد.

وی افزود: عدم مطالبه گری بانوان باعث شده وقتی صحبت از حضور آنان در اشتغال می شود تنها به یک عدد و آمار بسنده می کنند.

وی با اشاره به اهمیت هم کفو بودن در ازدواج، اظهار داشت: از نظر اسلام، کفویت فقط در ایمان، دین داری و اخلاق است. اینها ملاک های هستند که باید در راس امر ازدواج قرار گیرند و دو زوجی که بناست با یکدیگر یک عمر زندگی مشترک داشته باشند و در همه کارها شریک هم باشند و فرزندانی را به دنیا آورند، تربیت کنند و به سعادت برسانند، حتماً باید هماهنگ و هم‌سنخ و کفو یکدیگر باشند.

مشاور استاندار مازندران و دبیر قرارگاه جهادی محرومیت زدایی با اشاره به مورد توجه قرار نگرفتن وجود بانوان در جامعه، تصریح کرد: وجود بانوان مملو از احساس و عاطفه است و ما با عدم برنامه‌ ریزی، احساس و عاطفه را ملاک قرار ندادیم.

حجت الاسلام عالی اظهار داشت: برای توانمندسازی بانوان و اشتغال پایدار نیاز به مهارت آموزی می باشد و باید پذیرفت که یادگیری یک حرفه، علاوه بر اینکه در زندگی روزمره به کار می آید، می تواند برای بانوان قوت قلبی باشد که در صورت مطلوب نبودن شرایط اقتصادی خانواده، با تکیه بر دانش و توانایی خود منبع درآمدی خواهند داشت.

وی جهاد را جنگ در راه خدا و تبیین را روشنگری دانست و عنوان کرد: باید از بیداری انسانی رها شویم و بیداری اسلامی را توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه ترویج فریضه ازدواج آسان مصداق بارز جهاد تببین است، گفت: با آگاهی بخشی و روشنگری باید خانواده ها را در برابر توطئه های دشمن آگاه ساخت و مسأله فرزندآوری باید در اولویت برنامه های فرهنگی قرار گیرد.

کد خبر 79424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد