رودان | ارزیابی مناسب‌سازی دستگاه‌های اجرایی برای افراد دارای معلولیت

رییس اداره‌ بهزیستی شهرستان رودان با اشاره به لحاظ شدن شاخص مناسب‌سازی دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی گفت: بهزیستی ناظر بر ارزیابی این شاخص در دستگاه‌ها است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان؛ حمیده بازگشا جاودان رییس اداره‌ بهزیستی شهرستان رودان ، یکی از مشکلات اساسی افراد دارای معلولیت جسمی-حرکتی (معلولان، جانبازان، سالمندان) را نامناسب بودن وضعیت دسترس‌پذیری آن‌ها به ساختمان‌های دارای کاربری عمومی، تردد در محیط‌های شهری و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی عنوان کرد.

وی با استناد به ماده ۲۰ قانون حمایت ازحقوق افراد دارای معلولیت تأکید کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند در احداث ساختمان‌ها، اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی برای افراد دارای معلولیت فراهم شود.

جاودان گفت:شاخص مناسب‌سازی دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی لحاظ گردیده است و بهزیستی ناظر بر ارزیابی این شاخص در دستگاه‌ها است.

رییس اداره‌ بهزیستی شهرستان رودان اذعان نمود : با توجه به شروع ارزیابی وضعیت مناسب‌سازی ادارات و ارسال چک لیست خودارزیابی، از کلیه دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم ضمن مطابقت وضعیت ساختمان‌های اداری خود در سطح شهرستان ، نسبت به رفع نواقص برای تردد افراد دچار محدودیت‌های حرکتی اقدام کنند.

کد خبر 78089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد