در سانه | مدیرکل بهزیستی اردبیل:
۲۸ صندوق مالی توانبخشی معلولان در اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی اردبیل از راه‌اندازی ۲۸ صندوق خرد مالی و محلی با هدف توانبخشی معلولان در مناطق روستایی استان خبر داد.

حامد رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد صندوق خرد مالی تا پایان سال ۱۴۰۱ در استان راه‌اندازی و در کنار آن، زمینه آموزش و اشتغال ۴۲۴ نفر از معلولان مناطق روستایی در قالب اشتغال فردی و گروهی نیز فراهم شده است.

وی افزود: اداره کل بهزیستی اردبیل در حوزه توانبخشی با شناسایی ۹ هزار و ۴۶۸ نفر از معلولان ساکن مناطق روستایی و ارائه خدمات سلامت، آموزش، امرار معاش، اجتماعی و توانمندسازی به آنها چتر حمایتی خود را در بیشتر مناطق روستایی این استان گسترده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: طی هماهنگی اداره کل بهزیستی اردبیل با بیمه سلامت استان و ستاد بهزیستی کشور، افراد تحت پوشش در استان اردبیل از ۵۹ خدمت توانبخشی ستاره‌دار بر مبنای تعرفه‌ها و سهم مصوب سازمان بهره‌مند شده‌اند و به بیش از چهار هزار معلول نیز وسایل توانبخشی نظیر ویلچر، سمعک، باتری سمعک، تشک مواج، عصا، توالت فرنگی، وسایل بهداشتی و کمک بینایی مثل لوح و قلم، عصای سفید، کاغذ بریل و وسیله ضبط صدا داده شده است.

رضایی در تشریح خدمات حوزه توانبخشی معلولان در سال گذشته در اردبیل اظهار کرد: به یک‌هزار و ۲۷۹ معلول ضایعه نخاعی و بسترگرا کمک هزینه تامین وسایل بهداشتی و همچنین یارانه و مابه تفاوت ۵۷ مرکز توانبخش روزانه و شبانه‌روزی به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی توسعه و شروع بکار سه مرکز توانبخشی، صدور موافقت‌نامه برای هفت مرکز، برقراری مستمری و حق پرستاری توانخواهان پشت نوبت برای چهار هزار و ۱۳۵ نفر از متقاضیان و برگزاری کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت برای سه هزار و ۶۹۷ نفر از توانخواهان زیرپوشش را از دیگر خدمات حوزه توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل در سال گذشته ذکر کرد.

بیش از ۲۷ هزار خانوار در قالب ۷۳ هزار و ۷۰۲ نفر تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان اردبیل هستند.

کد خبر 77712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد