نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: بهزیستی با تمام توان پای کار آمد

امروز، ۱۰ اسفند ماه، عملیات اجرایی ساخت ۲۳۳ واحد مسکونی خیرساز در سه روستای حاشیه شهر مشهد از جمله اسماعیل‌آباد آب‌اشکان، چاهشک و فیانی با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، فرماندار مشهد، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، مدیر عامل انجمن خیرین مسکن‌ساز خراسان رضوی و جمعی از خیرین و مدیران و مسئولان استان آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۱ با توجه به سیل و زلزله‌هایی که در کشور اتفاق افتاده، در حال بازسازی ۶۰ هزار واحد مسکونی در ۲۲ نقطه کشور است. ۶۰ هزار واحد مسکونی امسال بر اساس سیل و زلزله آسیب دید که بنیاد مسکن بخشی از این واحدها را تحویل داده و بخشی دیگر نیز تحویل داده خواهد شد.

حسین روحانی‌نژاد اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با دستور امام خمینی(ره) تشکیل شد. بنیاد مسکن یک نهاد مقدس است که توفیق خدمت به مردم شریف و خوب کشور را پیدا کرده است. بخشی از فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب انجمن خیرین مسکن ساز زیر نظر هیات امنای حساب ۱۰۰ امام در حال انجام است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از طریق خیرین در کشور توانسته ۲۱ هزار واحد مسکونی ساخته و به هموطنان تقدیم کند.

وی افزود: امروز ساخت یک واحد مسکونی مشکلات زیادی دارد اما به برکت مال خیرین این واحدها ساخته شده است. اگرچه که این ساخت و ساز پاسخگوی نیاز جامعه نیست.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: بهزیستی با تمام توان پای کار آمد

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز در روستای اسماعیل‌آباد آب‌اشکان ۱۵۷ هزار و ششصدمین واحد مسکن روستایی در خراسان رضوی نوسازی شده در کشور افتتاح می‌شود، بیان کرد: حدود ۵۲ درصد واحدهای مسکن روستایی از محل تسهیلات دولت و از محل حساب ۱۰۰ امام در سراسر کشور نوسازی و مقاوم‌سازی شده است. ۵۲ درصد حدودا ۲ میلیون و ۸۰۰ واحد در کشور است. نبود تلفات جانی در زلزله‌های چند سال اخیر در کشور به خاطر این نوسازی‌ها و مقاوم‌سازی‌ها بوده است.

روحانی‌نژاد افزود: خانه‌ای که خیرین می‌سازند، ویژگی خاص خود را دارد. کسی که فاقد سرپناه است، نمی‌تواند راحت زندگی کند و خیرین به این طیف از هموطنان کمک می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز ۲۳۳ واحد در روستاهای اطراف مشهد توسط خیرین ساخته می‌شود. ما نیازمند مساعدت مردم هستیم و کارهای خوبی و همراهی خوبی صورت توسط خیرین با بنیاد مسکن صورت گرفته و این جنس کارها در خراسان رضوی بسیار دیده می‌شود. امید است دیگر بخش‌ها نیز همراهی کنند. با ساخت این واحدهای مسکونی آرامش به هموطنان نیازمند ما باز می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: بهزیستی با تمام توان پای کار آمد

روحانی‌نژاد با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن افزود: در این زمینه بنیاد مسکن در کنار دولت است. روزانه ۱۱۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود اما مادامی که مردم در این ساخت و سازها مشارکت نکنند، تحقق برنامه‌های کلان با رقم‌های درشت با مشکل مواجه است؛ بنابراین باید به مردم در بخش‌هایی که مشکل  ساخت مسکن وجود دارد، اعتماد شود. اگر مردم پای کار بیایند سالانه ۲ میلیون مسکن در کشور ساخته می‌شود. اینکه انجمن خیرین در خراسان رضوی شکل گرفته است، نشان می‌دهد در مقابل مشکلات اجتماعی در استان بی تفاوتی وجود ندارد. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همه توان در کنار خیرین است و تلاش می‌کند از این جنس کارها بیشتر انجام شود.

وی در خصوص تعاملات بنیاد مسکن با سایر ارگان‌ها از جمله بهزیستی بیان کرد: این نهادها همیشه در کنار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بودند. در کشور در یک مرحله ۶۰۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول ساخته شده و بهزیستی با تمام توان پای کار آمد و اجرای این کار بسیار سخت بود. کارهای خوبی در کشور برای ساخت مسکن برای نیازمندان صورت گرفته ولی نیاز کشور بیش از این‌هاست؛ بنابراین دست نیازمان را به سوی خیرین دراز می‌کنیم. خیرین باید به بنیاد مسکن مراجعه کنند و مدیران موظف هستند همکاری کنند.

سیدرضا موسوی‌نیا، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، نیز در این مراسم اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس با پیروزی و افتخار در کشور پیش رفت و این مساله ممکن نبود مگر با مشارکت تمام اقشار جامعه.  

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: بهزیستی با تمام توان پای کار آمد

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز اگر قرار است کار بزرگی انجام دهد؛ به جز با حضور همگی اقشار مردم امکان‌پذیر نیست. برای انجام کارهای بزرگ باید از اقشار مختلف کمک گرفت. امسال ساخت مسکن برای افراد نیازمند به صورت خاصی نسبت به سال‌های قبل دنبال می‌شود. تاکنون در کشور ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در روستاها ساخته شده و در شهرهای مختلف امسال مقرر شده تا از منابع انسانی، مالی و... کمک گرفته تا پروژه‌ها با حجم گسترده‌تر انجام شود. این مساله مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور است. در حاشیه شهر مشهد به کمک خیرین پروژه‌هایی در حال اجراست اما امروز اولین پروژه خیرساز در روستاهای حاشیه شهر مشهد کلنگ‌زنی می‌شود.  

در ادامه شافعی، مدیر عامل انجمن خیرین مسکن‌ساز خراسان رضوی اظهار کرد: در روستای اسماعیل‌آباد ۶۲ واحد مسکن روستایی ساخته خواهد شد که تلاش می‌شود این واحدها با حداقل قیمت ممکن تامین شود.

وی درباره مشخصات کلی پروژه ساخت واحدهای مسکن روستایی در روستای اسماعیل‌آباد افزود: در این پروژه ۱۶ قطعه مسکونی وجود دارد و هر قطعه مسکونی در ۲ طبقه ساخته می‌شود. مساحت کل زمین ۳۸۸۸ مترو زیربنا ۴۴۵۱ است.

مدیر عامل انجمن خیرین مسکن‌ساز خراسان رضوی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۰ تا کنون ۱۳۴۰ واحد مسکونی در شهرهای استان توسط انجمن به بهره‌برداری رسیده است. در تامین مسکن خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول در شهر و ورستاهای استان ۱۲۶۸ خانواده دارای حداقل ۲ عضو معلول را خانه‌دار کرده و از سال ۱۳۹۹ تا کنون برای  ۱۰۷۸ خانواده  تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، مرکز خدمات حوزه و... مشغول فعالیت هستیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: بهزیستی با تمام توان پای کار آمد

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، انجمن خیرین مسکن ساز و سایر سازمان ها و تشکل های همکار با بهزیستی در نهضت مسکن سازی و محرومیت زدایی، گفت:‌ در این پروژه ۱۶ واحد به مددجویان سازمان بهزیستی اختصاص داده شده که ۹ مسکن آن متعلق به خانواده‌های دارای دو عضو معلول و  ۷ مسکن نیز به خانواده‌هایی که سرپرست خانوار آنها، دارای معلولیت می‌باشد، اختصاص یافته است.

دکتر مسعود فیروزی با بیان اینکه در پروژه قبلی مسکن محرومین که در منطقه پنج‌تن اجرا گردید، سهمی به افراد تحت پوشش بهزیستی نیز تعلق یافته بود، گفت: در پروژه پنج‌تن ۵۰ واحد به توانخواهان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی اختصاص یافت که درحال‌حاضر ۷۰ درصد از مراحل ساخت این پروژه طی گردیده و در مرحله تکمیل و تحویل به مددجویان می‌باشد.

کد خبر 75059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد