نشست تخصصی" ارایه و بررسی پژوهش‌های کاربردی بهزیستی خراسان رضوی" برگزار شد

نشست تخصصی" ارایه و بررسی پژوهش‌های کاربردی بهزیستی خراسان رضوی"، به همت اداره فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی در محل سالن اجتماعات بهزیستی استان برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه جایگاه پژوهش و تحقیق در توسعه همه جانبه جامعه بر کسی پوشیده نیست، گفت: تحقیق و پژوهش دروازه ورود به خودکفایی و استقلال همه جانبه است. تا جامعه‌ از نظر علمی جایگاه مورد قبولی در جهان کنونی نداشته باشد نمی‌تواند از استقلال سخن بگوید.

دکتر مسعود فیروزی با بیان اینکه سالهاست که "پژوهش " راه خود را به واژه‌نامه ادبیات سازمانی بازکرده است، گفت: به‌منظور شناسایی چالش‌های فرا رو، نقاط ضعف، قوت، منابع و امکانات و محدودیت‌ها نیاز است به بحث پژوهش توجه ویژه شود. علاوه بر این نگاهی سیستماتیک و خردورزانه به موضوع آینده‌پژوهی از موضوعات حائز اهمیت در امر پژوهش است.

وی افزود: در حوزه کودکان کار، حوزه معلولین، زنان سرپرست خانوار، حوزه سالمندی و همچنین توانمندسازی جامعه هدف نیاز به نگاهی سیستماتیک و انجام پژوهش‌های متنوع باتوجه به نیاز روز است. پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راهکارهای ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی و راهی برای گسترش مرزهای دانش وگشودن افق‌های تازه برای آیندگان است.

نشست تخصصی" ارایه و بررسی پژوهش‌های کاربردی بهزیستی خراسان رضوی" برگزار شد

در ادامه، رییس اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری با بیان اینکه باید پژوهش‌ها جنبه کاربردی پیدا کنند و عملیاتی شوند، گفت: پژوهش‌ها باید خروجی و کاربست عملی و نتایج کاربردی داشته باشند تا بتوان از نتایج آن برای بهبود وضعیت جامعه هدف نهایت استفاده را به‌کار گرفت.

منوچهر عدالت‌جو خاطرنشان کرد: در این جلسه درخصوص طرح‌های پژوهشی با موضوع چالش‌ها، نواقص، عدم وجود قوانین و مقررات موردنیاز در حیطه حمایت از زنان و کودکان آسیب‌دیده، طراحی الگوی ارزیابی عملکرد موسسات خیریه تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی با استفاده از روش تحلیل پوششی داده‌ها، بررسی عوامل روان‌شناختی، اجتماعی و اقتصادی در بروز عود مجدد معتادین مراجعه کننده به مراکز درمان اعتیاد سرپایی و اقامتی بهزیستی خراسان رضوی، بررسی اثربخشی تسهیلات اشتغالزایی بر اشتغال پایدار مددجویان تحت پوشش بهزیستی و مقایسه اثربخشی اشتغال حمایت شده و اشتغال کارفرمایی بر پایداری شغلی افراد دارای معلولیت شهرستان مشهد و... و دیگر طرح‌ها پژوهشی انجام گرفته در خصوص این موضوعات صحبت شد. در نهایت مقرر گردید که نتایج و پیشنهادات طرح‌های پژوهشی را نیز به‌صورت مفصل به کشور ارائه و پیگیری نمائیم و از هر پژوهش حداقل یک مقاله توسط پژوهشگر استخراج شود.

وی افزود: از طریق گسترش فعالیت‌های پژوهشی در سازمان بهزیستی می‌توان از تجربیات و دانش همکاران شاغل در بخش‌های مختلف بهزیستی استفاده کرد. بدین‌منظور فراخوان عمومی برای کارکنان ادارات بهزیستی خراسان رضوی ارسال گردیده است. در این جلسه سوالات و ابهامات کارشناسان نیز توسط محققین و کارشناس‌های ناظر پاسخ داده شد.

نشست تخصصی" ارایه و بررسی پژوهش‌های کاربردی بهزیستی خراسان رضوی" برگزار شد

کد خبر 75019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد